„Festivitățile de premiere sunt un aspect tradițional în sistemul de învățământ românesc, sunt un aspect la care foarte mulți dintre părinți țin și foarte mulți dintre profesori țin. Pe de altă parte, avem competiția care trebuie încurajată. Având în vedere că principalele obiective ale proiectului România Educată sunt încurajarea performanței, care se obține doar prin competiție, dar pe de altă parte, la fel de important, susținerea echității, accesului egal la o educație de calitate, trebuie îmbinate aceste lucruri. Nu trebuie să aducem competiția la vârste foarte fragede. Nu trebuie să demotivăm elevii prin exagerarea importanței acordate acestor festivități de premiere”, spune Cîmpeanu.
Citește și: VIDEO Zelenski: Ambițiile teritoriale ale Rusiei se întind de la Varșovia la Sofia. România, vizată
Ministrul Educației afirmă spune că una dintre soluții pentru „diminuarea goanei pentru note, prezentă din păcate mult prea mult în școala românească” poate fi renunțarea în ginmaziu la note la anumite discipline, precum sport, muzică sau desen, ci calificative admis sau respins.
Citește și: VIDEO Macron la Chișinău: Franţa va juca un rol important în inegrarea Moldovei în UE
„Dând calificative admis/respins, o mare parte din această competiție, care nu este din spectrul competițiilor benefice, ar putea fi eliminată. Este o provocare pe care o lansez public. (...) Să premiem competența și să renunțăm la a mai pune accentul exagerat pe evaluarea și pe premierea conținutului și asta se va întâmpla, dar pentru asta e nevoie de profesori”, conchide ministrul Educației.