Ţi-a înfundat portiera de la maşină un alt şofer? Trucul simplu prin care poţi să o repari singur. Este o banalitate care ţi se poate întâmpla oricând, în trafic: un alt coleg de carosabil trage de volan greşit şi te atinge uşor.
Atât cât să-ţi înfunde puţin portiera sau contraaripa, ori alt element de caroserie. Atenţie, elementul de caroserie respectiv trebuie să nu fie ranforsat pe interior la şocuri, pentru că, în această situaţie, metoda nu funcţionează.
Ţi-a înfundat portiera de la maşină un alt şofer? Trucul simplu prin care poţi să o repari singur
În mod normal, dacă ai o portieră sau o contraaripă înfundată, ai intrat într-un bucluc extrem de complicat, care mănâncă timp şi bani.
În primul rând că trebuie să ştii, legal vorbind, cine ţi-a făcut bucuria şi să acţionezi imediat, adică să te opreşti, împreună cu colegul de trafic, şi să completaţi o amiabilă.
Dacă ai făcut asta, urmează drumuri la asigurător, apoi la service, care-ţi ia maşina şi, de regulă, îţi înlocuieşte contraaripa cu alta, de pe aftermarket.
Citeşte şi: Accident grav cu 12 victime în Buzău, după ce două autovehicule s-au ciocnit violent pe DN 10
Lucrul acesta însă este destul de neplăcut în timp, pentru tine, ca proprietar al maşinii. Un element de caroserie este poansonat de fabricantul auto prin metode specifice, pe care un service nu le poate reproduce.
Sau dacă poate face asta costurile de service cresc mult şi s-ar putea să nu fie acoperite de poliţa RCA a făptuitorului, care ţi-a făcut bucuria în trafic. Alte service-uri optează pentru a-ţi face o bucurie şi mai mare: te trimit la Tinichigerie.
Pentru o adâncitură ovală de 10 centimetri, tinichigerul consumă o manoperă, de te apucă durerea de cap. Pe care, iarăşi, inspectorul de risc de asigurător s-ar putea să nu vrea să-l suporte în totalitate, aşa că vei da bani din buzunarul tău.
Citeşte şi: Accident rutier cu trei răniţi, pe DN2, la Sascut. O victimă, dusă cu elicopterul SMURD
Ce face tinichigerul? Nici nu vrei să ştii... Demontează elementul. Roagă-te să fie o portieră, pentru că se scoate din articulaţii, în vreme ce o contraaripă depoansonată la remontare va zăngăni în timp. Tinichigerul o bate apoi cu ciocănelele, până când o îndreaptă aproximativ.
Apoi o chituieşte, după care o lustruieşte, iar deasupra vopseşte şi iarăşi lustruieşte, Toată operaţiunea aceasta este foarte scumpă şi sofisticată. Ca să o facă, un portierist demontează complet portiera de toate elementele interne, apoi o montează la loc.
Foto: Facebook/PDR Cluj-Napoca reparatii indoituri/grindina
Şi atunci, care să fie soluţia ca să scapi de toată povestea asta extrem de scumpă şi complicată, care-ţi blochează maşina o săptămână, cel puţin?
Citeşte şi: Service-uri auto care fac reparații pe RCA, verificate de Consiliul Concurenței
Răspunsul e consternant de simplu: o ventuză de chiuvetă. Autorul acestor rânduri a procedat astfel şi i-a ieşit. Condiţia e ca tabla să fie suficient de plastică, nu rigidă, în locul respectiv, adică de exemplu pe o cută din jocul de volume al maşinii.
Pur şi simplu, uzi tabla, împingi ventuza desfundătorului şi tragi apoi serios, bărbăteşte. Rezultatul e uimitor: tabla îndoită revine la normal.
Desigur, există posibilitatea ca prietenul tău din trafic să-ţi fi administrat şi nişte zgârieturi. Aceasta este o altă chestiune, care poate să aibă şi ea o rezolvare la fel de simplă.