Calea Ferată spre aeroport, blocată în instanță. Reacția lui Gică Popescu

DE Octavia Constantinescu | Actualizat: 13.10.2019 - 17:36
telekom
telekom

Gică Popescu (52 de ani), consilierul pentru EURO 2020 al prim-ministrului, a comentat oprirea construirii unei căi ferate de la Gara de Nord la Aeroportul Otopeni, care ar putea fi folosită și pentru turneul final din vara viitoare.

SHARE

Curtea de Apel București a decis vineri să suspende lucrările la calea ferată de Otopeni, după ce a admis cererea în acest sens înaintată de o persoană fizică și o firmă, scrie ClubFeroviar.ro

În decizia postată pe portalul instanțelor de judecată se arată că se suspendă și Hotărârea de Guvern privind exproprierile pentru cauză de utilitate publică, până la soluționarea cauzei pe fond.

„Dați-mi voie să nu comentez o victorie a instanței, dacă este într-adevăr o victorie. Habar nu am. Nu mai sunt sigur de nimic. Atâta timp cât este o decizie a instanței cum să mai pot fi sigur? O să dureze această chestiune, nu am de unde să știu”, a declarat Popescu, conform TV Digi Sport.

La finalul lunii septembrie, Ion Țiriac, președintele Federației Române de Tenis, și alți parteneri de afaceri au dat în judecată Guvernul României, Ministerul Transporturilor și CFR.

Cererea de suspendare depusă de magnatul Ion Țiriac, cel mai fervent contestatar al proiectului, care a acuzat faptul că noua cale ferată va dăuna investițiilor făcute, a fost însă respinsă de instanță.

În schimb, a fost acceptată contestația depusă de Mărişoiu Roxana Gabriela şi Societatea COMTEL FOCUS SA.

 Decizia Curții de Apel București poate fi atacată cu recurs de către CFR SA în termen de cinci zile de la pronunțare.

Linia de cale ferată dintre Aeroportul Otopeni și Gara de Nord ar ajuta la preluarea fluxului de fani care vor ajunge în București la vară, când Capitala organizează patru meciuri de la EURO 2020.

Lucrările la calea ferată de Otopeni au început pe 9 septembrie. Viaductul de acces spre terminalul T1 (Sosiri) al aerogării, cu supratraversarea DN1, are o lungime totală de 1.521 m și va fi realizat din 42 de pile și o culee, care vor fi fundate indirect pe piloți forați de diametru mare D=1,5 m, cu lungimea de 30 m. După construcția viaductului, trenurile vor circula la o înălțime de 7,5 metri deasupra solului.

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te