Deasemenea, FRR dorește să aibă prioritate în organizărea competițiilor de rugby de la nivel de copii și juniori, până la echipele naționale de tineret și seniori, masculin și feminin.
În urmă cu trei săptămâni, Newsweek România a solicitat o poziție oficială a Ministerului Tineretului și Sportului privind modul în care vor fi stabilite prioritățile sporturilor care ar urma să folosească Stadionul Național de Rugby Arcul de Triumf, precum și organizarea în această privință.
Nu avem nici până acum un răpuns. Statutul rugby-ului pe terenul pe care se joacă oficial din 1913 nu este trecut nici în Hotărârea MTS și nici într-un alt act oficial.
Reprezentanții suporterilor echipei naționale de rugby „Club 16 Horia Ungur“ au fost la o discuție cu ministrul Eduard Novak, iar acesta i-a asigurat că rugby-ul va fi prioritar pe Stadionul de Rugby Arcul de Triumf. Oficial însă, acest lucru nu este specificat nicăieri.
MTS creează o nouă instituție cu 20 de angajați care au nevoie de 15 milioane de lei pe an
Într-o discuție telefonică avută de reprezentanții „Club 16 Horia Ungur“ cu fostul ministru al Sportului, Ionuț Stroe, acesta promitea un comunicat oficial prin care să se anunțe dreptul de folosință gratuită a terenului de către Federația Română de Rugby.
Acel comunicat nu a mai venit și nici promisiunile făcute de către fostul premier Ludovic Orban la inaugurarea terenului nu au fost oficializate. Desigur, Federația Română de Rugby are nevoie de cele trei terenuri care i-au aparținut, iar administrarea hotelului și a bazei de recuperare din cadrul noului stadion poate fi făcută de MTS, dacă asta își dorește această instituție.
Ordin al ministrului Tineretului și Sportului, încălcat
La 19 septembrie 2018, Federația Română de Rugby și Ministerul Tineretului și Sportului încheiau un protocol conform căruia FRR se angaja să finanțeze din venituri proprii întocmirea documentației Planului Urbanistic Zonal pentru suprafețele de teren predate de MTS către Compania Națională de Investiții și să facă toate demersurile necesare tuturor avizelor și autorizațiilor necesare, inclusiv a Autorizației de Construire.
De asemenea, FRR își asuma să finanțeze lucrările de eliberare a terenului pentru realizarea construcției, adică desființarea tribunelor existente și defrișarea vegetației. Tot FRR era delegată să întocmească Planul de Amplasament și Delimitare.
În același protocol, Ministerul Tineretului și Sportului se angaja să înceapă demersurile pentru o hotărâre de Guvern prin care să se constituie un drept de folosință gratuită a Stadionului Național de Rugby „Arcul de Triumf“, pe o perioadă de 49 de ani, pentru Federația Română de Rugby.
De asemenea, în aceeași hotărâre de Guvern, MTS se angaja să propună dreptul de folosință gratuită a FRR și pentru celelalte două terenuri de antrenament care nu erau cuprinse în planul de investiție al CNI S.A.
Așadar, Federația Română de Rugby și-a îndeplinit toate obligațiile din fonduri proprii, de la obținerea tuturor avizelor de construcție până la demolarea fostei construcții și eliberarea terenului.
Acest protocol a fost consfințit prin Ordinul Minsterului Tineretului și Sportului nr. 990 din 17 octombrie 2019.
În acesta se specifică foarte clar că în termen de 30 de zile de la recepția finală a „Stadionului Național de Rugby «Arcul de Triumf», MTS va iniția procedura de avizare interministerială a proiectului de act normativ privind darea în folosință gratuită către Federația Română de Rugby“.