Dakar 2022, ziua 3: Mani Gyenes a urcat pe 9 la Malle Moto, în ciuda problemelor

DE Răzvan Scăeșteanu | Actualizat: 05.01.2022 - 17:56
Românul Mani Gyenes a urcat pe 9 la general la Malle Moto, în ciuda problemelor. / Foto: Mani Gyenes
Românul Mani Gyenes a urcat pe 9 la general la Malle Moto, în ciuda problemelor. / Foto: Mani Gyenes
Românul Mani Gyenes a urcat pe 9 la general la Malle Moto, în ciuda problemelor. / Foto: Mani Gyenes
Românul Mani Gyenes a urcat pe 9 la general la Malle Moto, în ciuda problemelor. / Foto: Mani Gyenes

În ciuda problemelor tehnice din ziua precedentă, Emanuel Gyenes s-a clasat pe locul 4 la categoria Malle Moto - Original by Motul, pe speciala din a 3-a zi a Dakar 2022, dintre Ha'il și Al Qaisumah, și a urcat pe locul 9 la general în clasamentul riderilor fără asistență.

SHARE

Cea de-a 44-a ediție a Raliului Dakar a debutat pe 1 ianuarie cu un prolog de 19 kilometri, care a avut rolul de a stabili ordinea de start pentru prima probă specială, și cu podiumul de start găzduit de orașul Ha’il. Cum Mani Gyenes nu a mai rulat în nisip din ianuarie 2021, de la precedentul Dakar, a profitat de acest prolog pentru a se reacomoda cu motocicleta și terenul din Arabia Saudită și a pornit de pe locul 55 în proba specială de pe 2 ianuarie. La punctul de control orar de la kilometrul 79 avea deja al 28-lea timp, dar la kilometrul 120 a cedat un ax și totul a devenit un efort de a termina cei 213 kilometri rămași până la încheierea probei.

Citește și: FOTO Lidia Buble începe anul incendiar și fără inhibiții, într-o rochie roșie extrem de decoltată

„Până la kilometrul 120 am avut un ritm bun, am recuperat multe poziții. Acolo am observat că s-a rupt axul care ține bascula și blocul motor. M-am oprit să încerc să îl împing înapoi. Am reușit, dar după 5 kilometri a ieșit iar și am fost pe punctul de a abandona. Am avut mare noroc că am reușit să merg 200 de kilometri cu acel ax rupt și a fost bine că nu a cedat de tot, să îmi cadă bascula și motorul. Mă bucur că am terminat, însă sunt supărat pentru că am pierdut foarte mult timp din cauza acestei defecțiuni tehnice“, a declarat Mani Gyenes.

Pe lângă timpul pierdut pentru că a mers foarte încet din cauza ruperii axului, Mani a fost nevoit să accepte și penalizarea de 15 minute venită în urma ratării unui waypoint (punct GPS care se activează când pilotul ajunge la o anumită distanță de el, marcându-se astfel că a urmat traseul). Navigația din această primă probă specială a fost foarte dificilă și acest waypoint a fost greu de identificat, iar Mani nu și-a permis, din cauza problemelor tehnice, să se întoarcă să-l caute. Este primul waypoint pe care îl ratează în cele 12 ediții ale Raliului Dakar.

Citește și: Anamaria Prodan s-a afișat de Revelion cu un tânăr misterios. Nu e panică, e pe business și însurat

După terminarea probei, au urmat 121,30 de kilometri de legătură până la revenirea în bivuacul din Ha’il, unde Mani a ajuns cu bine. A reușit să schimbe axul și să încheie pregătirea motocicletei pentru etapa a 2-a (la clasa Original/Malle Moto concurenții nu au asistență tehnică și trebuie să-și repare singuri motocicleta, singurul ajutor permis fiind cel acordat de un alt concurent înscris la aceeași clasă).

A treia zi de Dakar 2022 pentru Mani

Inițial era programată o etapă maraton și concurenții trebuiau să doarmă într-un alt bivuac, fără acces la piese de schimb și pneuri. Însă, ploile din ultimele zile au inundat bivuacul din Al Artawiyah, prin urmare, în etapa a doua se va ajunge în Al Qaisumah, bivuacul programat inițial pentru 4 ianuarie – aici vor avea tot echipamentul necesar și cei care au echipe de asistență vor putea beneficia de ajutorul acestora.

Citește și: FOTO Alex Bodi, vacanță „în familie” cu Daria Radionova în Alpii elvețieni. S-au dat cu snowboard-ul

Etapa 2-a, Ha’il-Al Qaisumah, a debutat cu o etapă de legătură de 183,20 kilometri, Mani plecând din bivuac la ora locală 5:50 a.m. (6:50 a.m. ora României). A urmat o probă specială de 338,43 kilometri și a încheiat cu o etapă de legătură de 270 de kilometri.

Proba specială a început cu trasee rapide, pe un platou de nisip, unde a fost foarte important să se meargă după cap compas. A continuat cu un traseu sinuos printre dune mici, apoi cu o alternare de mers pe culmi de dune și zone rapide. 

Emanuel Gyenes a reușit un loc 4 la categoria Malle Moto - Original by Motul, pe speciala dintre Ha'il și Al Qaisumah și a urcat pe poziția 9 în clasamentul general al riderilor fără asistență tehnică.

 

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te