Bilanțul Racing MIMI după 38 de competiții și aproape trei ani în care a evoluat continuu este clar.
Newsweek a fost până la Brașov pentru a sta devorbă cu pilotul Horia Platona și echipa de mecanici Engage Engineering, iar concluzia acestora a fost că „mașina electrică e mai fiabilă și ieftină la curse”, în comparație cu o mașină de curse clasică, echivalentă, pe benzină.
Citește și: VIDEO Un pilot român a scris istorie în cursa de la Pikes Peak 2023. O dubă electrică, pe locul 2
Bilanțul Racing MIMI, după 38 de competiții: Mașina electrică e mai fiabilă și ieftină la curse
În primul rând, deși a fost exploatată la limită în 38 de curse, mașinii nu i-a cedat nicio piesă esențială, nici măcar o planetară. Turbină, intercooler, ambreiaj, etc, nu avea cum să „spargă”, pentru că mașina electrică nu are astfel de componente. Prin urmare, prin prisma fiabilității, se poate spune că Racing MIMI ține cu buzunarul.
Apoi, dacă mașinile de curse performante pe benzină „ard” carburant de curse, care costă circa 20 lei/litru, mașina electrică consumă tot kilowați obișnuiți, la cele mai scumpe stații de încarcare rapidă prețul nedepășind în momentul de față 3,2-3,3 lei/kWh.
De asemenea, specialiștii Engage Engineering au declarat pentru Newsweek că, după au testat și experimentat cu succes pe Racing MIMI fel de fel de soluții pentru a-i crește performanețele, acum, dacă ar fi să transforme un nou Mini electric în mașină de curse costul ar fi de circa 15.000 de euro.
La o mașină de curse pe benzină echivalentă doar un motor special de curse costă circa 8.000-10.000 de euro.
Citește și: MIMI, prima mașină electrică de curse construită în România: No gas, same problem - supraîncălzirea
Racing MIMI, la jumătatea celui mai competitiv sezon
Racing MIMI se află în 2023 la jumătatea celui mai competitiv sezon din istoria proiectului, care a început în toamna anului 2020. Primul Mini electric de curse din istorie, dezvoltat integral în România, se luptă pentru o clasare pe podium în Campionatul Naţional de Super Slalom 2023.
În 2022, Racing MIMI a înregistrat un salt de performanţă major mulţumită îmbunătăţirilor efectuate de Engage Engineering, cum ar fi diferențialul față cu alunecare limitată sau sistemul de răcire cu gheață carbonică.
În acel sezon, Andrei Barbu îmbunătăţea timpii pe traseele de viteză în coastă cu până la jumătate de minut, în timp ce Horia Platona plasa Racing MIMI pe primul podium într-o competiţie de top din motorsportul românesc, în luptă directă cu modele cu motor cu ardere internă.
Acum, ajuns la jumătatea sezonului 2023, Racing MIMI, prima maşină electrică de competiţie din istoria mărcii, a ajuns la maturitate şi a marcat deja o serie de performanţe importante.
Horia Platona, concurând cu Racing MIMI, se află acum în luptă pentru un podium în Campionatul Naţional de Super Rally în Clasa 2A (cea mai competitivă din campionat, în luptă directă cu alţi nouă concurenţi).
Mulţumită unor clasări constante, cu un loc al treilea la Mangalia şi două locuri al patrulea la Alba Iulia şi Deva, Horia se află pe poziţia a treia în campionat, cu 39 de puncte, la numai 5, respectiv 6 puncte de locurile întâi şi al doilea. Impresionat este că Racing MIMI se înfruntă în clasă cu modele pe benzină care vin în pregătire de fabrică (Rally 4, R2 sau TCR).
Racing MIMI îşi demonstrează competitivitate şi în cursele de viteză în coastă, cu participările lui Andrei Barbu la Viteză în Costă Masters, ale lui Horia Platona la Viteză în Coastă şi o serie de teste prin participări în Campionatul Naţional de Autovehicule Electrice (pe traseele de Super Salalom).
Cea mai bună performanţă a sezonului a fost obţinută de Horia Platona la Harghita Hill Climb Challange, cu primele puncte în Clasamentul Open în acest an şi, bineînţeles, primele puncte importante în Clasa I, categoria unde Racing MIMI punctează în competiţiile de viteză în coastă.