FOTO Cum s-a descurcat primul BMW i4 de curse, făcut 100% în România, în primii 50 km de competiție

DE Răzvan Scăeșteanu | Actualizat: 18.10.2024 - 16:15
Cum s-a descurcat primul BMW i4 de curse, făcut 100% în România, în primii 50 km de competiție - Foto: Flavius Croitoriu / Szabo Attila
Cum s-a descurcat primul BMW i4 de curse, făcut 100% în România, în primii 50 km de competiție - Foto: Flavius Croitoriu / Szabo Attila
Cum s-a descurcat primul BMW i4 de curse, făcut 100% în România, în primii 50 km de competiție - Foto: Flavius Croitoriu / Szabo Attila
Cum s-a descurcat primul BMW i4 de curse, făcut 100% în România, în primii 50 km de competiție - Foto: Flavius Croitoriu / Szabo Attila
Cum s-a descurcat primul BMW i4 de curse, făcut 100% în România, în primii 50 km de competiție - Foto: Flavius Croitoriu / Szabo Attila
Cum s-a descurcat primul BMW i4 de curse, făcut 100% în România, în primii 50 km de competiție - Foto: Flavius Croitoriu / Szabo Attila

Primul BMW i4 de curse, făcut 100% în România, și lansat în luna august a participat deja la trei curse importante în ultimele weekend-uri, parcurgând primii 50 km în regim competiție cu rezultate promițătoare în clasa sa.

SHARE

Botezat „Elsa”, primul BMW i4 M50 transformat în mașină electrică de competiție pentru curse de coastă din lume este pregătit de specialiști pentru sezonul de curse 2025, pe baza datelor prețioase adunate în ultimele competiții din 2024.

Citește și: FOTO Primul BMW i4 M50 transformat în mașină de curse de coastă din lume, realizat 100% în România

Cum s-a descurcat primul BMW i4 de curse, făcut 100% în România, în primii 50 km de competiție

„Elsa” a luat primul start la Baia Mare, iar accentul a fost pus pe anvelope şi regimul de funcţionare al anvelopelor. 

Apoi, pe 4 octombrie, Trofeul Bucureşti, a patra etapă în Campionatul Naţional de Super Rally 2024, a reprezentat a doua participare competiţională a BMW i4 Racing. Aici, echipa a urmărit reglajele frânelor și a adunat nu mai puțin de 5 GB de date despre sistemele maşinii, care vor fi baza unor optimizări viitoare.

Iar în weekend-ul 12-13 octombrie, „Elsa” a concurat în ultima etapă a Trofeului Național Master de Viteză în Coastă, la Brașov. 

În cursa de la București, de exemplu, pilotul Horia Platona a reușit să-și îmbunătățească progresiv timpii de concurs. Cea mai bună manşă a fost ultima, care a oprit cronometrul la 02:12.610. Performanţa a asigurat locul 11 în clasamentul open şi 5 în grupa 2B.

Horia a venit într-un pluton cu mulţi concurenţi importanţi – devansând o serie de modele valoroase precum Audi R8 sau modele TCR.

Citește și: VIDEO Un pilot român a scris istorie în cursa de la Pikes Peak 2023. O dubă electrică, pe locul 2

Apoi, la Brașov, Horia a avut un weekend de curse dificil, cu un număr mare de participanți, multe incidente și puține manșe de recunoașteri și antrenament.

Pe o vreme dificilă, pe ploaie, Horia a arătat un ritm excelent și a valorificat perfect tracțiunea integrală a lui BMW i4 Racing, încheind cu locul al 10-lea al zilei.

Duminică, pe un traseu uscat, Horia a terminat manșele de concurs pe locul 26 cu un timp de 2:27,424, respectiv 2:26,823 pentru cele două manșe de concurs, artând un ritm semnficativ mai bun față de performanța de la Baia Mare.

„Suntem mulțumiți de evoluția modelului BMW i4 Racing. Suntem într-o fază de teste şi acumulare de informaţii.

Ştim că trebuie să mai facem multe modificări care să ne aducă mai aproape de adevăratul potențial al mașinii.

Pentru mine, ca pilot, este o fază de învăţare şi acomodare cu un automobil de curse foarte diferit. A fost fantastic să revenim pe traseul care ne-a adus tilul anul trecut şi să aflăm câţi fani are deja Elsa.

Acum mă acomodez cu mașina și aștept cu mare nerăbdare Mangalia”, a declarat Horia Platona, inginerul şef și pilotul echipei Engage Racing.

„Ne concentrăm pe îmbunătățiri continue și pe adaptarea modelului la cerințele competițiilor viitoare. Scopul nostru este să devenim din ce în ce mai competitivi”, a adăugat Horia Platona.

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te