Primii cinci clasați de la Categoria II, toți cu speranțe la titlu în acest an, Octavian Ciovică (67 de puncte), Costel Cășuneanu (55), Silviu Dumitrescu (43), Alex Mirea (43) și Emil Ghinea (38) vor fi cu toții la startul acestei etape. Deși imediat după finișul etapei trecute, de la Reșița, motorul mașinii sale de concurs a cedat, Ghinea a făcut minuni și va concura tot pe modelul Norma M20F.
Cu o victorie și un loc doi în ultimele două etape, Alex Mirea nu va mai pilota prototipul Radical SR 8 Evo, ci un Radical SR1. Noutatea de la Grupa CN/E2-SC este sosirea lui Dragoș Savloschi pe Radical Prosport Evo, cu care a mai avut o încercare de a concura și în prima etapă, la Cheile Grădiștei.
Citește și: Terenul 2 de la Stadionul Arcul de Triumf e praf. MTS organizează Ziua Porților Deschise
La Categoria I, Mihai Leu (Ferrari 458 Challenge), Călin Manițiu (Subaru Impreza), Dudu Senchea (Mitsubishi Lancer Evo 8) și Ciprian Ciubotaru (Mitsubishi Lancer Evo 7), aflați în această ordine în clasament, sunt confirmați pentru Sinaia. Cu 3 victorii din 4, Leu este lider autoritar al categoriei unde și-a adjudecat titlul în ultimii doi ani. Acesta are 77 de puncte, fiind urmat de Manițiu (58), în timp ce Senchea și Ciubotaru au câte 37. Pe un Porsche 911 GT3 Cup, Alexandru Pițigoi revine după o absență de o etapă.
La ediția de acum doi ani, în 2020 „Monte Carlo de România” fiind anulat din cauza pandemiei, cel mai bun timp dintre cei care vor pilota și în acest weekend la Sinaia a fost înregistrat de Silviu Dumitrescu, cu același monopost Osella PA21/E2. Atunci, timpul acestuia la finalul celor puțin peste 3 kilometri a fost de 1:52,349. La Categoria I, cea dedicată mașinilor fără modificări, singurul care a coborât sub ștacheta celor două minute a fost Mihai Leu, tot cu Ferrari 458 Challenge, acesta fiind cronometrat cu 1:56,926.
Divizia dedicată mașinilor istorice va aduna la start un total de 10 piloți, de unde nu va lipsi liderul Marius Băltățeanu (Toyota Celica). De asemenea, șase piloți vor concura în cadrul proiectului Dacia Revival.
Sâmbătă, 24 iulie, între 8:30 și 13:00 au loc trei manșe de recunoașteri, după care de la 14:30 și până la 17:30 se desfășoară manșele de antrenamente cronometrate, care decid ordinea de start. Duminică dimineață sunt programate din nou recunoașteri, iar de la ora 13:30 încep manșele de concurs.
Artă şi motorsport: RacingMIMI, o prezență inedită la Trofeul Sinaia 2021
„MIMI”, primul Mini electric de curse din lume dezvoltat în exclusivite în România, este singura mașină electrică înscrisă la Trofeul Sinaia 2021 și se prezintă inedit, transformând parcul de service într-o expoziţie de artă alături de instalația „Evoluţie” semnată de pictorul Adrian Mitu.
Instalația „Evoluţie” este o explorare personală a istoriei Mini transpusă în două lucrări spectaculoase pictate pe capote de motor Mini Cooper SE - evoluţia mărcii MINI, cu Alec Issigonis în prim-plan, şi evoluţia MINI în motorsport, cu John Cooper în prim-plan.
"Acest proiect este pentru mine un nou început, iar începuturile mele sunt legate de Mini. Acum 8 ani aveam o schița în camera mea, pe planșeta de desen, peste care am decis într-o dimineața inspirată să pun cafea. Şi acel moment a fost poate începutul meu artistic pentru că a dus după un an de schițe cu cafea la prima mea expoziție. Anul trecut, pe aceeași masă din fosta mea cameră - actualmente livingul părinților mei -, am așezat două capote de Mini pe care le-am pictat în culori acrilice, o tehnica total nouă pentru mine şi mai mult ca sigur începutul unui nou capitol artistic pentru mine. Acest proiect este începutul unei noi direcţii artistice pentru mine, atât prin tehnică, dar mai ales prin suportul foarte interesant. Şi rămân același povestitor care scoate oameni şi faptele lor în faţă. Acum o fac printr-o tehnică nouă, mult mai aproape de pictura în ulei, tehnica supremă de pictură în opinia mea," a explicat Adrian Mitu.
Harta traseului Trofeului Sinaia 2021