La începutul lunii septembrie (4-5 septembrie), constănțeanul a obținul pole position-ul pentru ambele curse din program și a continuat prin a domina fără drept de apel în ambele întreceri, rezultatul fiind victoria în clasamentul general, după ce principalul său rival, Ginetta mai rapidă a lui Max Aschoff, a dat de probleme. Prin victoriile de la general, BS Racing s-a impus și la clasa CN unde principalul rival a fost Luc De Cock cu a sa Norma M20 FC Turbo.
Prin urmare, Cascatău pornește drept favorit în cea de-a doua etapă a Supercar Challenge 2020, care se va desfășura în weekend (25-27 septembrie) tot pe TT Circuit Assen. Dar lupta se anunță mai acerbă ca în prima etapă.
Dacă în urmă cu mai bine de două săptămâni doar un exemplar dintre cele trei Norma aduse de Deldiche Racing a luat startul – celelalte două concurând doar în manșele din Belcar, campionat care și-a disputat a doua etapă pe același circuit –, acum Deldiche se întoarce și întreg efectivul este gata de acțiune, fără presiunea reprezentată de Belcar.
Etalonul în materie de viteză din tabăra echipei belgiene va fi, probabil, tot Sam Dejonghe cu care Alex s-a duelat pentru pole-urile celor două manșe și în prima etapă, astfel că o reeditare a acestei lupte va fi cu adevărat interesantă, mai ales că ea se va da și în curse, nu doar în calificări. În afară de cei de la Deldiche, care completează clasa CN, la start se va prezenta și Renault-ul RS.01 GT3 al Equipe Verschuur, care și-a adăugat recent în palmares pole position-ul în cea mai recentă etapă din 24H Series de la Hockenheim.
Astfel, se anunță un weekend dificil, dar palpitant pentru liderii campionatului care se gândesc deja la rezultatul final, având în vedere că etapa aceasta cu numărul doi marchează deja jumătatea Supercar Challenge 2020.
După cursa din acest weekend, mai rămân de disputat doar etapele Zandvoort (11.10.2020) și, din nou, Assen (01.11.2020).
A doua etapă a Supercar Challenge 2020 începe de vineri, 25 septembrie, de la prima oră când este programată prima sesiune de antrenamente libere. Cea de-a doua este programată tot înainte de prânz, ambele având o lungime de doar 30 de minute.
Calificările urmează, apoi, dupa-miază, o sesiune scurtă, de 20 de minute, fiind cea care va decide de unde vor pleca Alex și Alain în cele două manșe de concurs prin contabilizarea primilor doi cei mai rapizi timpi ai fiecărei mașini. Primul timp este cel care decide poziția pe grilă în prima cursă, iar cel de-al doilea este decisiv pentru grila cursei a doua.
Prima cursă este programată sâmbătă, 26 septembrie, începând cu ora 15.15 (ora României). Până atunci, Gamma Racing Day oferă un platou generos de competiții care se vor perinda pe TT Circuit Assen, de la Audi R8 Cup, la Cupa Fiesta din Țările de Jos și de la Campionatul Nordic de Turisme și GT-uri până la Boss GP. Acesta din urmă este un campionat dedicat modelelor de Formula 1 ieșite din activitate, iar la Assen vor fi prezente modele spectaculoase, precum Arrows-ul A23 din 2002, dar și un Ferrari de la începutul aniilor ’90.
Cursa a doua vine spre sfârșitul zilei de duminică, 27 septembrie, de la ora 17.08 (ora României) pentru a încheia o nouă zi plină de motorsport pe două și patru roți la Assen care ar putea sta sub semnul ploii.
Citește și:
Cursele virtuale i-au priit lui Cascatău: Triplă la Assen, în prima etapă a Supercar Challenge 2020