Vrei să vezi o cursă de MotoGP? Vine la 350 km de România, în Ungaria. Transilvania Ring stă degeaba

DE Mircea Neacșu | Actualizat: 21.09.2024 - 09:20
Vrei să vezi o cursă de MotoGP? Vine la 350 km de România, în Ungaria. Transilvania Ring stă degeaba - Foto: Profimedia Images - Imagine cu rol ilustrativ
Vrei să vezi o cursă de MotoGP? Vine la 350 km de România, în Ungaria. Transilvania Ring stă degeaba - Foto: Profimedia Images - Imagine cu rol ilustrativ

Vrei să vezi o cursă de MotoGP? Vine la 350 km de România, în Ungaria. Transilvania Ring stă degeaba, aproape, de 6 ani. Nu este omologat internațional pentru curse de viteză auto sau moto.

SHARE

MotoGP, clasa regină din motociclismul mondial de viteză, revine în Ungaria, în 2025, după 33 de ani, pe circuitul Balaton Park, deschis și omologat de federațiile internaționale de automobilism și motociclism, FIA și FIM, în 2023. Se află la 350 km de granița României. 

Vrei să vezi o cursă de MotoGP? Vine la 350 km de România, în Ungaria

MotoGP va reveni în Ungaria pentru prima dată din 1992, după ce a ajuns la un acord cu circuitul Balaton Park, care va găzdui cursa din sezonul următor, au anunțat organizatorii, informează Reuters.

După ce prima cursă a avut loc în Ungaria în 1990, urmată de o a doua cursă în 1992, clasa regină va reveni în țara central-europeană cu date provizorii pentru weekendul 22-24 august 2025.

Citește și: Cei mai buni piloți de motocros din Europa concurează în premieră la în România, lângă București

Circuitul, situat în apropierea lacului Balaton, va fi modernizat înainte de cursă, în timp ce Campionatul Mondial de Superbike (WorldSBK) va avea, de asemenea, o cursă pe această pistă în sezonul următor.

„Suntem foarte bucuroși să anunțăm că Balaton Park va fi în calendarul din 2025 pentru MotoGP și WorldSBK.

Circuitul se află într-o locație spectaculoasă și va fi o destinație fantastică pentru fani”, a declarat Carmelo Ezpeleta, CEO al Dorna Sports.

„Lucrările sunt în curs de desfășurare pentru a pregăti locul de desfășurare pentru debutul său istoric în calendar, adăugând un alt capitol la istoria Ungariei în cursele de Grand Prix cu motociclete, și suntem foarte nerăbdători să revenim pe o piață cheie din Europa Centrală”, a adăugat Ezpeleta.

Sezonul MotoGP 2025 va începe în martie, cu Marele Premiu al Thailandei.

Citește și: FOTO Un pilot român a câștigat, în premieră, o cursă în Campionatului European de Motociclism Viteză

Balaton Park Circuit, are o lungime de 4,115 kilometri și 16 viraje (6 de dreapta și 10 de stânga) și este primul circuit omologat FIA construit în Europa în ultimii 15 ani. Tribunele pot primi 10.000 de spectatori, dar capacitatea poate fi crescută până la 120.000 de spectatori cu tribune temporare, tip schelă.

Omologarea FIA Grade 2 a fost obținută din start, înainte de deschiderea oficială, prin urmare sunt deja programate competiții internaționale. Porsche Festival of Dreams, în iunie 2023, de exemplu, și apoi curse de Formula 4 din ACCR Czech Formula 4 series.

Mai mult, Balaton Park Circuit a fost proiectat să respecte normele FIA Grade 1, ceea ce îi va permite să adăpostească și curse de Formula 1, dacă se va dori acest lucru. 

De ce Transilvania Ring stă degeaba

Transilvania Ring, circuit aflat în domeniul public al Județului Mureș și în administrarea Consiliului Județean Mureș, stă degeaba.

Sau, mai corect spus, aproape degeaba. Se desfășoară curse naționale, dar nu și internaționale, pentru că nu are omologările necesare. 

Despre omologarea Transilvania Motor Ring, deschis în 2018, s-a vorbit din 2019, dar până acum nu s-a reușit.

”Dosarele de omologare au fost deschise și practic prin aceste documente se va atesta că circuitul îndeplinește cerințele de siguranță, cele legate de dotări și căi de acces, pentru organizarea de competiții.

Am parcurs primele etape privind omolagarea la forurile de profil și, cu unele mici modificări, vom putea obține și omologarea internațională. Sperăm să avem primul certificat de omologare națională în următoarele 2-3 luni”, a declarat, în 2019, directorul Complexului Transilvania Motor Ring, Thomas Moldovan.

Iar încă de la deschidere Cristi Mureșan, președintele Federației Române de Motociclism, a apreciat că Transilvania Motor Ring nu poate fi folosit din motive de siguranță. 

„Din punctul nostru de vedere există o problemă legată de siguranță. Sunt două-trei viraje foarte periculoase: primul viraj la dreapta acul din vale”, a explicat, Cristi Mureșan. 

Parapetul a fost instalat prea aproape de pistă și nu există suficiente spații de degajare. În cazul unei căzături, pilotul ar putea ajunge direct în gard, a mai spus Mureșan.

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te