Asteroidul Miorița se apropie de Pământ. Ce șanse sunt să se ciocnească?

DE Florin Budescu | Actualizat: 24.08.2024 - 18:43
Asteroidul Miorița se apropie de Pământ. Ce șanse sunt să se ciocnească? - Foto: Facebook/Adrian Sonka

Asteroidul Miorița se apropie de Pământ. Ce șanse sunt să se ciocnească? După ce că pe planetă există cam mult haos, iată că o nouă amenințare vine din cer.

Asteroidul Miorița se apropie de Pământ. Ce șanse sunt să se ciocnească? După ce că pe planetă există cam mult haos, iată că o nouă amenințare vine din cer: asteroidul Miorița!

Recent s-a anunțat că un asteroid a primit un nume românesc.

Asteroidul Miorița se apropie de Pământ. Ce șanse sunt să se ciocnească?

Despre aceasta vorbeşte astronomul român Adrian Sonka, de  la Observatorul Astronomic „Amiral Vasile Urseanu”, din Bucureşti.

"Asteroidul a fost descoperit în 2014 de programul EURONEAR, iar după 10 ani, timp în care ne-am asigurat că are o orbită bine determinată, i s-a ales un nume propus de descoperitori.

Citeşte şi: Misterul asteroidului ucigaș de dinozauri, rezolvat. Ce s-a întâmplat acum 66.000.000 ani?

Descoperitorii, membri ai programului de observații EURONEAR, au pus și alte nume pe cer, de obicei nume de astronomi vii sau morți, dar data aceasta au ales numele baladei care pică la cam toate examenele de limba română: Miorița.

Amuzant este faptul că asteroidul (622577) Miorița este un asteroid geointersector, adică are o orbită care se apropie de cea a planetei noastre. Este primul asteroid geointersector care primește nume românesc.

Citeşte şi: Un asteroid uriaș se apropie de pământ pe 27 iunie. Cât de periculos este și ce spun specialiștii?

Miorița se apropie și de Venus, chiar mai mult decât de Pământ, iar uneori și de Marte. Este cam zburdalnic.

Sunt șanse mici, dar putem spera, ca de la NASA în viitor să se anunțe că urmează o ciocnire între Miorița și planeta noastră", spune Sonka.