Arca lui Noe 4.0

DE Răzvan Scăeșteanu | Actualizat: 22.10.2021 - 13:59

Nu, nu este vorba despre legenda biblică a arcei construite de Noe pentru a-și salva familia și animalele de pe Pământ de marele potop.

SHARE

Earth 300 este un proiect de megaiaht cu propulsie „verde“ menit să primească aproape 300 de cercetători și bogătași preocupați de salvarea planetei și să călătorească în jurul lumii.

Dacă Arca lui Noe, despre care se spune că a fost construită în jurul anului 3300 î.Hr, avea, conform Bibliei, lungimea de 300 de coți și înălțimea de 30 de coți, adică 137 de metri lungime și 13,7 metri înălțime, Earth 300 este mai mare decât Titanicul. 

„Arca lui Noe 4.0“ are 300 de metri lungime, cât trei terenuri de fotbal, și o structură cu 13 etaje. În comparație, cel mai impunător superiaht al momentului, Azzam, are 180 de metri lungime și este deținut de șeicul Abu Dhabi-ului și președintele Emiratelor Arabe Unite, Khalifa bin Zayed bin Sultan Al Nahyan.

Un oraș-computer cuantic plutitor

Dacă ideea antreprenorului Aaron Olivera, născut în Gibraltar și stabilit în Singapore, unde a acumulat o vastă experiență în industria ospitalității de lux, va prinde viață, megaiahtul Earth 300 va fi un adevărat oraș-computer cuantic plutitor, capabil să ajungă în orice colț al lumii pentru a ajuta în lupta împotriva crizei climatice.

Designul îndrăzneț și ieșit din tipare al navei include, în partea din spate, o structură sferică, cu o înălțime de 13 etaje, care va găzdui circa 20 de laboratoare științifice.

Iar prelucrarea datelor culese de specialiști va fi asigurată de un computer cuantic, care, deocamdată, nu există pe piață.

Companii precum IBM și Google, însă, lucrează la astfel de calculatoare și, până în 2025, când Earth 300 ar putea fi dat la apă, s-ar putea să fie disponibile. 

În total, megaiahtul are o capacitate de 425 de persoane. Echipajul va fi format din 165 de membri, iar 160 de locuri vor fi ocupate de cercetători.

Restul de o sută de locuri vor rezervate unui grup multidisplicinar, format din 20 de studenți și 20 de experți (economiști, ingineri, exploratori, artiști, activiști și politicieni), și turiștilor.

Aceștia din urmă, fiind singurii care vor plăti voiajul pe „Arca lui Noe 4.0“, vor avea la dispoziție 20 de apartamente VIP, la un preț estimat de un milion de dolari de persoană. 

„Motivul pentru care construim o astfel de navă este schimbarea climatică. Este o problemă globală, care are nevoie de un vehicul global“, a explicat Aaron Olivera, adăugând că țelul său este de a conferi și un sens de aventură cercetărilor de mediu.

„Legăturile care se fac la bordul unei nave sunt complet diferite de cele dintr-o clădire statică. Când ați avut ultima dată o aventură într-un imobil?“, a completat antreprenorul. 

Întrebat ce personalități ar invita pe „Arca lui Noe 4.0“, Olivera i-a nominalizat pe miliardarul Elon Musk, patronul Tesla și SpaceX, Michelle Obama, soția fostului președinte american Barack Obama, activista de mediu Greta Thunberg și scriitoarea Naomi Klein.

Propulsie cu combustibili sintetici verzi sau nucleară experimentală

„Arca lui Noe 4.0“ este proiectată să funcționeze pe bază de combustibili sintetici cu zero emisii poluante.

Dar se are în vedere și posibilitatea montării unui sistem de propulsie nuclear experimental, prietenos cu mediul, care folosește toriu (Th) în loc de uraniu.

Deocamdată, nu există pe piață reactoare cu toriu, dar specialiști din mai multe țări, precum SUA, Canada, Germania sau Olanda, au realizat deja numeroase experimente. 

Dacă va avea propulsie nucleară, megaiahtul Earth 300 ar fi complet independent energetic, putând naviga la infinit, fără nicio constrângere. 

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te