În epoca uitată a disketelor, CD-ROM-urilor și a desktop-urilor performante cu procesoare la 133 MHz de la începutul anilor 1990, Google pornea la drum ca un proiect de cercetare al unei universități americane. Nimeni nu se gândea că astăzi peste 90% din căutările efectuate pe Internet vor fi efectuate pe Google sau pe o platformă deținută de acesta.
La începutul anului 1993, cel mai popular website era AOL, cu 20.885.024 de vizitatori în luna februarie, de exemplu. Iar totalul vizitelor de pe întreg Internetul ajungea la puțin peste 28,5 milioane. În vremea sa de glorie, spre sfârșitul anilor 1990, AOL a depășit 30 de milioane de utilizatori. Decăderea sa a început la începutul anilor 2000, odată cu trecerea de la dial-up la internet broadband, și a fost absorbit de Verizon.
Astăzi, cifrele de acum 17 ani pot caracteriza și un singur portal de nișă, fie el de lifestyle, muzică sau mașini. În 2020, utilizatorii au efectuat, atenție, peste 188.500.000.000 de vizite pe Internet. Doar Google a strâns peste 81.000.000.000 de vizite, iar Yandex, ”Google-ul rusesc”, a ajuns la peste 3.000.000.000 de vizite.
Analiștii de la Visualcapitalist.com au realizat o infografie animată cu evoluția lunară a celor mai populare website-uri din 1993 până în prezent. Și, interesant, cu câteva excepții, în ultimii ani, top-ul website-urilor s-a cam păstrat, chiar dacă liderii au mai făcut schimb de locuri.
Cine va reuși să detroneze Google și dacă se va ajunge în acest moment, greu de prezis.
Cele mai poluare website-uri din 1993 până în prezent
Sursa: Visualcapitalist.com