Browsere și aplicații, care, pe baza unui cont, își păstrează setările și, de exemplu, își amintesc parolele sau istoria de navigare indiferent de dispozitivul prin intermediul căruia sunt accesate... Cum conectivitatea, tehnologia prin intermediul căreia gadget-urile ajung să interacționeze, este unul dintre laitmotivele începutului de secol XXI, industria auto urmează acest trend și plusează.
Dacă deja este ceva obișnuit, de pildă, ca șoferul să-și poată conecta telefonul mobil la sistemul multimedia al mașinii, pentru a prelua/iniția apeluri sau a-și asculta online muzica preferată, Grupul Hyundai, sub care activează mărcile Hyundai și Kia, a dezvoltat în premieră în industria auto o tehnologie de control a performanțelor automobilelor electrice prin intermediul unei aplicații de smartphone.
Ideea controlului performanțelor de la distanță nu este nouă, ea apărând și fiind folosită în Formula 1, unde, cu ajutorul telemetriei, inginerii de la boxe pot schimba anumiți parametri ai monoposturilor în plină cursă. Dar utilizarea Internetului și a unei aplicații de smartphone pentru controlul setărilor mașinilor de stradă este.
Prin intermediul tehnologiei de „smartphone-ghidare“ dezvoltată de Hyundai Motor Group, care încă se află în stadiul de testare și va fi implementată pe viitoarele modele electrice Kia și Hyundai, șoferii vor putea controla șapte funcții de performanță ale automobilului, precum valoarea cuplului maxim al motorului, pornirea mașinii, intensitatea accelerării și decelerării, capacitatea de frânare regenerativă, limita maximă de viteză, gradul de responsivitate al automobilului și nivelul de utilizare al energiei de către sistemul de climatizare.
Aplicația oferă și setări optimizate pentru destinația dorită, prin analizarea distanței rămase de parcurs și a energiei electrice necesare. Sau poate susține un stil de condus mai sportiv, prin recomandarea unor setări de performanță personalizate.
Utilizatorii își vor putea descărca de pe server setările personalizate, în cazul unei mașini închiriate sau în sistem car-sharing, de exemplu, sau vor putea încerca setările altor utilizatori ori pe cele recomandate de producător, în funcție de starea și tipul drumurilor. Pentru blocarea utilizării neautorizate a datelor, în timpul procesului de încărcare și distribuire a setărilor personalizate, sistemul criptează parametrii într-o rețea de tip blockchain.
Tehnologia de „smartphone-ghidare“ poate fi implementată, teoretic, și mașinilor cu motoare termice. Dar, în acest caz, modificarea parametrilor de funcționare ar schimba și nivelul emisiilor de noxe.