În 2018, Muzeul Luvru a fost vizitat de 10,2 milioane de oameni din întreaga lume, cu 25% mai mulți decât în 2017 (8,1 milioane de vizitatori). Iar în 2019, conducerea muzeului vrea să diversifice și mai mult publicul, prin introducerea noului program.
Intrarea gratuită la Luvru nu este o noutate, o astfel de măsură, ce prevedea accesul gratuit în muzeu în primele duminici din intervalul octombrie – martie, a fost implementată în 1996, dar a fost abandonată pentru că nu a avut succes.
Noul program de nocturnă gratuită în cele 12 seri de sâmbătă din 2019 nu se rezumă doar la accesul gratuit. "Există oameni care se tem că nu înţeleg muzeul. Această nocturnă vrea să răspundă acestei nevoi (...) cu explicaţii, comentarii, spectacole, concerte (...) Scopul este de a păstra acest public care se simte pierdut. Gratuitatea nu este suficientă, este nevoie de sprijin", a precizat Jean-Luc Martinez, directorul Muzeului Luvru, informează AFP, potrivit Agerpres.