Un bărbat a pierdut o pensie de 84.000 $ după 30 de ani de muncă.Un șofer de autobuz japonez cu aproape trei decenii de experiență în muncă și-a pierdut pachetul de pensionare de 84.000 de dolari, după ce a fost prins furând suma ridicolă de 7 dolari din biletele de autobuz pentru pasageri.
Un bărbat a pierdut o pensie de 84.000 $ după 30 de ani de muncă. Ce greșeală gravă a făcut?
S-a bucurat la 7 dolari, dar a pierdut de 12.000 de ori mai mult. Pe scurt, aceasta a fost isprava unui japonez care adunase deja aproape 30 de ani de vechime în serviciul său.
În 2022, în timp ce verificau imaginile de pe camerele de bord, membrii Biroului municipal de transport din Kyoto l-au observat pe unul dintre șoferii de autobuz din orașul japonez în timp ce băga în buzunar o bancnotă de 1 000 de yeni, circa 7 dolari, în loc să o introducă în aparatul de procesare a tarifelor, conform procedurii standard.
Citește și: Escrocherie care îi lasă pe pensionari fără pensie instant: ”Bunicule, sunt eu!” Ce urmează?
Când a fost confruntat cu privire la incident, bărbatul a negat responsabilitatea, dar a fost în cele din urmă concediat, iar fondul său de pensii de peste 12 milioane de yeni, circa 84.000 de dolari, a fost anulat, potrivit cbsnews.com.
Bărbatul era șofer de autobuz în Kyoto, Japonia - Foto: Pexels (cu rol ilustrativ)
Șoferul, al cărui nume nu a fost făcut public, a dat în judecată orașul Kyoto, pentru recuperarea drepturilor de pensie.
Inițial, Curtea de Apel, a hotărât că pedeapsa sa a fost excesivă, dar, ulterior, o sentință a Curții Supreme a confirmat decizia municipalității, argumentând că, prin comportamentul său, bărbatul ar putea eroda încrederea publicului în sistemul de transport local.
Citește și: Care pensionari trebuie să restituie bani din pensie? Ministerul Muncii a dat ordinul
„Fiecare dintre șoferii de autobuz lucrează singur și gestionează bani publici. Am luat foarte în serios faptul că a avut loc o deturnare de fonduri legată de acest domeniu al activității noastre”, a declarat, Shinichi Hirai, un oficial al Biroului de Transport Public din Kyoto.
„Dacă măsurile noastre stricte nu au fost acceptate, atunci organizația noastră ar putea deveni neglijentă și ar putea duce la erodarea încrederii publicului”, a adăugat acesta.