În matematică a lucrat în domeniul topologiei algebrice, o ramură care se ocupă cu studiul unor spații foarte generale (topologice) și al obiectelor algebrice asociate acestor spații. În finanțe este interesat de piețele financiare în general și de felul în care informația este reflectată în prețuri cu ajutorul a diverși intermediari.
Tranziția de la matematică la finanțe a venit cumva, natural. „Spre sfârșitul doctoratului în matematică mi-a devenit clar că a fi matematician de profesie nu era de fapt ce-mi doream. Provin dintr-o familie de filologi: tatăl meu este poet și istoric literar, iar mama este profesoară de limba rusă. Ca mulți colegi din matematică, am explorat o carieră pe Wall Street în domeniul matematicilor financiare. Curând am înțeles însă că nu vreau să părăsesc viața academică.Așa am ajuns să fac al doilea doctorat. Dar tranziția nu a fost deloc ușoară. Finanțele sunt o ramură a economiei, iar economia, spre deosebire de matematică, este o știință «zgomotoasă» în care este important să cauți modele simple, cu puține variable și cu intuiția clară“, povestește profesorul.
În Statele Unite a petrecut 16 ani, după care a decis să plece în Franța. „America este o țară fascinantă și diversă, în care lucrurile se mișcă repede , cu puține piedici în orice vrei să realizezi. Dar în materie de familie și educație lucrurile sunt cu totul diferite. După nașterea primului meu copil, în 2009 (am trei băieți), am știut că vreau să mă întorc în Europa. Franța a fost o alegerea naturală și din punct de vedere profesional, și personal“, spune Ioanid Roșu.
Având trei copii în sistemul de învățământ francez, preocupările privind educația au devenit tot mai importante.
„Impresia mea este că în America, și de curând și în Franța, se dă prea multă libertate copiilor în materie de educație. Am prieteni - altminteri inteligenți - care spun că ei nu vor să intervină în educația copiilor lor. Preferă să-i lase pe copii să aleagă totul, inclusiv religia. Această abordare mi se pare greșită, este mai degrabă lene decât libertate. O altă observație din discuțiile cu prietenii, mai ales din Franța: mulți consideră educația actuală drept elitistă. În numele egalitarismului, subiecte mai dificile precum matematica sunt considerate o piedică în obținerea egalității perfecte între oameni. Soluția? Diluăm matematica și o reducem la câteva formule cât mai simple. În fond, de ce trebuie să mai învățăm? Nu se găsește totul pe internet?“, explică profesorul.Deși plecat de mulți ani, Ioanid Roșu a păstrat o legătură strânsă cu România. „Că să dau un exemplu profesional, timp de 13 ani am fost în comisie la programul de master DOFIN de la Academia de Studii Economice (ASE). Sunt mulțumit în special că în toți acești ani am reușit să menținem (împreună cu ceilalți profesori din comisie) același nivel înalt la programul master și, ca rezultat, mulți economiști români de valoare sunt absolvenți ai programului DOFIN“, a mai spus profesorul Ioanid Roșu.