Revoluția în trafic promisă de edil nu a avut loc, avariile la rețeaua de termoficare lasă în continuare sute de blocuri fără apă caldă și căldură, iar poluarea rămâne principala problemă a acestui oraș. Cele mai importante lucruri care rămân după Gabriela Firea sunt achizițiile făcute pentru transportul public (400 de autobuze Otokar, a 130 de autobuze hibrid Merecedes și 100 de troleibuze) dar și repornirea programului de consolidare, zece clădiri fiind consolidate, 10 în lucru, fațada altor 8 clădiri a fost reabilitată și încă 4 se află în lucru.
Cele mai controversate decizii: acordarea a peste 20 de stimulente financiare și vouchere, mai mult decât a reușit Victor Ciorbea în vremea în care România arăta cu totul altfel, și înființarea celor 22 de companii municipale, unde au fost angajați zeci de oameni de la Primăria Voluntari și s-au făcut achiziții dubioase.
Cele mai mari dezamăgiri: pistele de biciclete și investițiile în infrastructura de tramvai, ambele vitale pentru reducerea poluării.
Informația pe scurt
- cele mai mari probleme ale Bucureștiului - traficul și poluarea - rămân nerezolvate;
- cele mai controversate decizii sunt înființarea celor 22 de companii municipale, acordarea de vouchere și stimulente în valoare de 220 milioane de euro, acordarea a peste 200 milioane lei pentru biserici;
- cele mai importante proiecte din ultimii 4 ani sunt investițiile în transportul public și repornirea programului de consolidări;
- din punctul de vedere al Gabrielei Firea, cele mai mari realizări sunt achiziția de mijloace de transport noi, proiectele de infrastructură, consolidările, acordarea voucherelor, investițiile în sănătate;
- opoziția vede mandatul Gabrielei Firea ca un mare eșec, patru ani pierduți, investiții foarte puține, ”un dezastru total peste care Gabriela Firea a încercat să verse tone de sclipici”.
Restul analizei, pe Hotnews.