43.000.000 de oameni au văzut Salina Turda în 2 zile. Bijuteria din Ardeal care ne scoate în lume

DE Vlad Alexandru | Actualizat: 14.10.2024 - 14:30

43.000.000 de oameni au văzut Salina Turda în 2 zile. Bijuteria din Ardeal care ne scoate în lume a fost promovată de un youtuber celebru. Mihaela Barbu, specialist în marketing ne-a explicat de ce funcționează o astfel de metodă.

SHARE

43.000.000 de oameni au văzut Salina Turda în 2 zile. Un vlogger celebru a reușit să aducă România în centrul atenției în întreaga lume.

Zeci de milioane de oameni au urmărit un video filmat de MrBeast alături de alți influenceri celebri, în acest loc minunat din Ardeal. 

Filmul s-a viralizat imediat ce l-a postat pe Internet.

43.000.000 de oameni au văzut Salina Turda în 2 zile. Bijuteria din Ardeal care ne scoate în lume

Influencerul Jimmy Donaldson cunoscut drept MrBeast ar avea o avere de aproximativ 1 miliard de dolari, iar o parte din banii câștigați sunt folosiți în scopuri caritabile. 

Ideea lui de a-i chema pe alți vloggeri celebri pentru o aventură de 7 zile în salină i-a adus un real succes pentru că în numai 2 zile, a strâns zeci de milioane de vizualizări. 

Creatorii de conținut care au fost invitați de MrBeast sunt: JiDion, Sam și Colby, Kai Cenat, Logan Paul, IShowSpeed. 

Mihaela Barbu, specialist în marketing online, cu o experiență de 20 de ani în domeniu, spune că producția care promovează România ”este în acest moment pe primul loc în YouTube trending”.

”Cea mai mare acțiune de promovare a României rulează chiar acum pe micile ecrane din întreaga lume. E vorba de un videoclip filmat în Salina Turda, în care protagoniști sunt cei mai urmăriți creatori de conținut din lume.

Prezentarea spectaculoasei Salina Turda și menționarea țării noastre în clipul realizat în scop comercial pentru unul din brandurile youtuberului aduce României o vizibilitate globală care nu a fost atinsă de nicio campanie oficială  făcută vreodată pentru promovarea turismului autohton.

În clip putem vedea, de mai multe ori, celebra ”frunză”, sigla României desenată în cadrul campaniei „Explore the Carpathian Garden”, proiect de relansare a brandului turistic de țară care a ”costat” zeci de  milioane euro. Și a fost un eșec”, a explicat Mihaela .

În videoclipul făcut în România, MrBeast prezintă salina Turda drept „un oraș subteran”, plin de catacombe și atracții demne de explorat.

Salina este în prezent muzeu şi are și un miniparc de distracții cu un teren de minigolf, un amfiteatru şi o roată panoramică, scrie Digi24.

43.000.000 de oameni au văzut Salina Turda în 2 zile. Bijuteria din Ardeal care ne scoate în lume - Foto: captură Youtube MrBeast

„Această mină de sare este cel mai tare oraș subteran pe care l-am văzut vreodată”, exclamă MrBeast, în videoclip

"Acest oraş este construit în interiorul unei mine care datează de peste o mie de ani. Şi cu nenumărate tuneluri şi camere neexplorate, cine ştie în ce orori vom da. Acestea sunt scările care coboară în oraş. Cât de vechi sunt aceste scări? Mai vechi decât noi. În regulă, acum că suntem aici jos, uită-te cât de sus e tavanul. Wow!

În timpul celui de-al Doilea Război Mondial, atunci când România a fost bombardată, mii de oameni s-au ascuns aici şi acum doar o grămadă de youtubers trăiesc", a povestit MrBeast în videoclipul de pe YouTube.  

Salina Turda reuștește să strângă anual 600.000 de turiști, iar Sala Ecourilor urmează să se deschidă după finalizarea lucrărilor. Încăperea de 10.000 de metri pătrați va putea fi explorată în întregime. Valoarea totală a proiectului se ridică la 25 de milioane de euro.

În luna în care s-a filmat provocarea, IShowSpeed s-a aflat și la București, de unde a transmis live aventura sa din Capitală.

Cum au primit românii promovarea Salinei Turda pe Internet? ”Internauții se împart în două”

După apariția videoclipului au fost multe reacții pe Internet. Mulți români au fost încântați că România a devenit așa vizibilă și datorită influencerului. Însă alții au adus comentarii negative. 

Mihaela Barbu, specialist în marketing online, cu o experiență de 20 de ani în domeniu

 ”Internauții s-au împărțit în două tabere: haterii care nu înțeleg bucuria celor extaziați că România a fost menționată într-un clip comercial făcut de niște ”nătărăi” și cei care pricep beneficiile acestei acțiuni ce e, de fapt, o reclamă pentru Feastables, unul din brandurile Youtuber-ului inițiator. 

Avem astăzi un exemplu puternic despre cum creatorii de conținut pot deveni ambasadori ai destinațiilor turistice, chiar și fără intenție cum a fost în acest caz. Indiferent de tonul discuțiilor din mediul online, impactul unui videoclip vizionat de zeci de milioane de oameni este incontestabil. 

Salina Turda și România sunt prezentate în fața unei audiențe globale, dintr-o categorie demografică greu de atins prin campanii tradiționale de promovare turistică.

Într-o eră în care publicul tânăr își ia mare parte din informații de pe platformele de socializare, colaborările neconvenționale cu influenceri reprezintă o oportunitate extraordinară de a crește notorietatea destinațiilor turistice.

Această formă de expunere nu doar că poate atrage turiști curioși, dar are potențialul să creeze un efect de avalanșă în comunitățile globale online”, a mai spus Mihaela Barbu pentru Newsweek.

Jimmy Donaldson cunoscut drept MrBeast este un vlogger în vârstă de 26 de ani care are peste 320 de milioane de abonaţi. 

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te