Numit simbolic ''Podul Prieteniei'', construcţia era la acea dată cel mai mare pod combinat (cale ferată şi şosea) din Europa.
Cum la această venerabilă vârstă Podul Giurgiu - Ruse, cu o singură bandă pentru autovehicule pe sens, e depășit demult, autoritățile din România și Bulgaria discută de mai mulți ani construirea unuia nou în aceeași zonă, însă, până în prezent, nu s-a depășit nivelul hârtiei.
În februarie 2024, abia a fost aprobat un studiu de fezabilitate pentru un nou pod Giurgiu-Ruse, depus de România pe fondurile de mobilitate militară, potrivit comisarului european pentru Transporturi, Adina Vălean.
730 de zile vor dura lucrările la „Podul Prieteniei”, care leagă România de Bulgaria. Încep în iulie
Oficialităţile din Giurgiu şi Ruse s-au reunit, vineri, în cadrul unei întâlniri de lucru care s-a desfăşurat la sediul Prefecturii Giurgiu.
Potrivit unui comunicat al instituției, întâlnirea a avut loc la solicitarea părţii bulgare, în contextul demarării, în perioada următoare, a lucrărilor de reparații pe Podul Prieteniei dintre Ruse și Giurgiu.
„Guvernatorul districtului Ruse a precizat că lucrările de reparații la Podul Prieteniei vor începe în a a doua jumătate a lunii iulie și vor dura 730 de zile.
În acest sens, autoritățile bulgare și cele române colaborează permanent, în vederea implementării măsurilor necesare pentru a sprijini cetățenii care tranzitează Podul Prieteniei, astfel încât efectele lucrărilor de reparații să fie cât mai mici, mai ales că acestea se vor desfășura în perioada vacanțelor de vară”, a transmis Prefectura Giurgiu.
O lucrare de infrastructură strategică
Citește și: VIDEO Ungaria a făcut Pod peste Dunăre în 40 luni. România „cârpește” pe cel de la Giurgiu de 70 ani
Printre măsurile luate se amintesc semaforizarea dirijată și dirijarea traficului de către polițiștii de frontieră în zonele afectate de lucrările de reparații.
În acest context, autoritățile române recomandă cetățenilor să utilizeze și celelalte puncte de trecere a frontierei, potrivit Mediafax.
Citește și: De ce București - Giurgiu a fost prima cale ferată din România? Circulația se redeschide după 19 ani
Proiectat de V. Andreev și Nikolai Nikolaevici Rudomazin, Podul Giurgiu - Ruse are 2,8 kilometri lungime și a fost singurul pod peste Dunăre dintre România și Bulgaria până în 2013 când a fost inaugurat Podul Calafat-Vidin, restul traficului fiind preluat de bacuri.
Construirea Podului Giurgiu-Ruse peste Dunăre a pornit simultan pe ambele maluri ale fluviului. Pentru executarea lucrărilor a fost aplicat, în premieră, sistemul executării terasamentelor prin hidromecanizare.
Citește și: Mai întârzie licitaţia pentru repararea liniei de tren de pe Podul Prieteniei Giurgiu – Ruse
Lucrările au implicat şi ridicarea altor obiective: două gări mari, clădiri de serviciu pe malurile bulgar şi român.
Podul Prieteniei are punte rutieră cu două benzi și punte pentru traficul feroviar, precum și trotuare pentru pietoni. Secțiunea centrală de 85 metri lungime poate fi, teoretic, ridicată pentru a permite trecerea navelor mai mari.