A fost semnat contractul pentru autostrada de pe Valea Prahovei, de la Ploiești și până la Brașov

DE Miruna Moldoveanu | Actualizat: 12.02.2021 - 17:57
A fost semnat contractul pentru proiectarea autostrăzii A3 de pe Valea Prahovei, de la Ploiești și până la Brașov/FOTO: Inquam Photos/Octav Ganea
A fost semnat contractul pentru proiectarea autostrăzii A3 de pe Valea Prahovei, de la Ploiești și până la Brașov/FOTO: Inquam Photos/Octav Ganea

Circa 10 milioane de euro va plăti Compania de Autostrăzi proiectantului Consitrans pentru a revizui Studiul de Fezabilitate și pentru a realiza Proiectul tehnic pentru autostrada A3 de la Brașov la Comarnic și Râșnov (Brașov).

SHARE

Ministrul Transporturilor Cătălin Drulă anunța că în cadrul contractului de proiectare vor fi realizate studii geotehnice și vor fi proiectate tuneluri la Sinaia și Bușteni, „soluții tehnice moderne, demne de anul 2021”.

CNAIR anunță că a semnat vineri cu SC CONSITRANS S.R.L. contractul pentru „Completare/Revizuire Studiu de Fezabilitate, elaborare Proiect Tehnic, pentru “Autostrada București – Brașov, tronson Ploiești – Brașov””.

Valoarea contractului este de 46.554.284,02 Lei fără TVA, obiectivul fiind finanțat din Fonduri Europene Nerambursabile.

Ministrul Drulă anunța în urmă cu câteva zile că a discutat cu proiectantul astfel încât pentru proiectul autostrăzii A3 de pe Valea Prahovei să obțină:

„1) O documentație tehnică de calitate, cu studii de teren (geologice, topografice, hidrologice, etc) făcute temeinic.
2) Soluții tehnice moderne, demne de anul 2021. Cu tuneluri la Bușteni și la Sinaia, nu cu traseu “la zi”, prin mijlocul stațiunilor.
3) Livrarea documentației pe sectoarele critice pe un calendar accelerat.”

Potrivit ministrului, autoritățile iau în calcul și măsuri adiționale pentru a fluidiza traficul pe Valea Prahovei, în condițiile în care un calendar realist presupune ca finalizarea autostrăzii A3 să se producă abia după anii 2026-2027.

„Până vom putea circula pe A3 între Ploiești și Brașov, există o serie de soluții pe care vrem să le implementăm împreună cu autoritățile locale, pentru fluidizarea traficului: construirea unor pasarele pietonale acoperite, cu lifturi sau scări rulante și modernizarea celor existente; sensuri giratorii și pasaje la Sinaia, Bușteni, Azuga, Predeal; o parcare nouă la Bușteni, în centru, astfel încât benzile de circulație să nu mai fie blocate de mașini care staționează”, a declarat Drulă, potrivit HotNews.

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te