Abaterile pentru care șoferii nu mai au dreptul să conducă timp de 5 ani. ”A crescut de 10 ori”

DE Vlad Alexandru | Actualizat: 21.03.2023 - 13:48
Polițistul face cercetăti la fața locului în cazul unui accident (caracter ilustrativ) FOTO: INQUAM PHOTOS/Cornel Putan
Polițistul face cercetăti la fața locului în cazul unui accident (caracter ilustrativ) FOTO: INQUAM PHOTOS/Cornel Putan

Șoferii care sunt implicați în accidente grave soldate cu decese vor rămâne pietoni mult timp dacă se demonstrează că au condus beți sau drogați. Adică vor mai putea obține permisul după 5 ani după executarea pedepsei. Perioada de interdicție a crescut de 10 ori.

SHARE

Șoferii care sunt implicați în accidente grave soldate cu decese vor rămâne pietoni mult timp dacă se demonstrează că au condus beți sau drogați.

Este vorba despre un amendament, propus de senatorul PSD Robert Cazanciuc Legii Anastasia, care prevede ca "persoanele condamnate pentru ucidere din culpă, comisă sub influența alcoolului sau drogurilor ori fără permis auto, să aibă interdicția de a obține din nou dreptul de a conduce timp de 5 ani după executarea pedepsei". 

Abaterile pentru care șoferii nu mai au dreptul să conducă timp de 5 ani. ”A crescut de 10 ori”

"A crescut de 10 ori perioada interdicției de a mai obține permis auto pentru cei care se urcă băuți, drogați sau fără carnet la volan și ucid oameni pe șosele. 

Citește și: Atenție, șoferi! 7 modificări importante ale Codului Rutier: Permisul poate fi și retras

Am propus și colegii au fost de acord, astăzi, în Senat, votând cu 105 voturi „pentru” din 106, un amendament la un proiect legislativ de modificare a Codului Rutier, prin care persoanele condamnate pentru ucidere din culpă, comisă sub influența alcoolului sau drogurilor ori fără permis auto, să aibă interdicția de a obține din nou dreptul de a conduce timp de 5 ani după executarea pedepsei.

Citește și: Se schimbă regulile de prioritate în sensul giratoriu. De ce se va ajunge tot la mica înțelegere

Acesta este termenul maxim prevăzut de Codul penal pentru măsuri complementare. 

Acest amendament vine în continuarea și în completarea proiectului legislativ cunoscut sub denumirea de Legea Anastasia, provenită de la numele unui copil ucis pe drumurile publice de o persoană care a condus fără a avea acest drept.

Să nu uităm că, de 5 ani încoace, România se află în continuare pe locul 1 în Europa la numărul de accidente rutiere mortale, iar multe dintre acestea fac obiectul modificărilor legislative propuse acum", este mesajul politicianului, publicat pe Facebook.

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te