Adina Vălean: România rămâne singura țară care mai are finanțare pentru infrastructura de drumuri

DE Adelina Sahlean | Actualizat: 28.11.2019 - 19:17
Adina Vălean, noul comisar european al Transporturilor/Foto: CaleaEuropeana
Adina Vălean, noul comisar european al Transporturilor/Foto: CaleaEuropeana

​După ce noua Comisie Europeană, care va conduce UE pentru următorii cinci ani, a trecut miercuri de votul Parlamentului European de la Strasbourg, Adina Vălean, comisarul pe Transporturi, a prezentat prioritățile mandatului său și la ce ar trebui să se aștepte România.

SHARE

Întrebată, într-un inerviu pentru Hotnews, dacă România deține portofoliul Transporturilor în contextul în care are probabil cea mai proastă infrastructură de transport din UE, Vălean a spus că nu știe „în ce măsură atunci când se negociază portofoliile se au în vedere astfel de lucruri.

În plus, nu știu dacă președintele Comisiei Europene acordă țărilor portofolii pentru a le crea avantaje. În același timp, toată lumea știe că partea de est a Europei suferă puternic din cauza lipsei de conectivitate. De aceea există acest pachet de măsuri financiare în scopul de a investi pentru conectarea estului Europei de restul țărilor. Este un lucru asumat de toată lumea, iar indiferent cine ar fi deținut acest portofoliu ar fi făcut toate demersurile în acest sens”.

Potrivit noului comisar european al Transporturilor, România are un avantaj și anume că, pentru următorii ani, „rămâne singura țară unde se menține finanțarea infrastructurii de drumuri. Acest lucru se întâmplă în condițiile în care acum se consideră că investițiile trebuie să meargă către modernitate, către moduri mai sustenabile de transport”.

Adina Vălean susține că infrastructura e o chestiune care durează, și care necesită mentenanță ulterior, care nu se poate face din bani europeni.

„Acum trebuie să vă spun că o infrastructură de transporturi, din păcate, e o chestiune care durează. Și eu sunt româncă, sunt ploieșteancă, toată viața mi-am dorit să pot circula cum trebuie pe Valea Prahovei. Eu înțeleg foarte bine lucrurile acestea. Din analiza pe care o avem acum la comisariat, problemele cu lucrările din infrastructură sunt generale. (...)

S-au identificat niște motive comune pe care le recunoașteți și în România: sunt chestiunile legate de achiziții publice, de autorizațiile de mediu, de procedurile de contestații etc. Aceste lucruri au fost identificate, atât în vestul Europei, cât și în est, ca fiind problemele care întârzie cel mai mult construcția infrastructurii. (...) Sunt țări care au construit în timp o infrastructură, iar acum nu mai au bani să o întrețină.

Chiar dacă în teorie stau bine cu infrastructura, starea acesteia este foarte proastă. Lucrările de mentenanță la infrastructura de transport nu se fac cu bani europeni”.

Interviul poate fi citit în întregime pe site-ul Hotnews.ro.

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te