„Azi mi-am făcut cont pe Tiktok, i-am dat follow lui Cumpănașu și am petrecut vreo două ore ascultând ce le spune profu.online celor 519.000 de copii ce îl urmăresc, în cele peste 100 de clipuri pe care le postează zilnic.
Nu m-au surprins deloc mesajele sau retorica lui Cumpănașu, în schimb, mi s-a strâns inima urmărind întrebările pe care copiii le pun «profului», temerile pe care le împărtășesc cu el, problemele legat de care îi caută sfatul.
Mi se pare incredibil de grav și trist că pentru jumătate de milion de copii, Cumpănașu este persoana de încredere la care apelează când au probleme cu profesorii, părinții sau colegii, când se simt anxioși și depresivi, când au nevoie de ajutor sau de informații suplimentare, când nu știu ce să creadă despre lucrurile care se întâmplă în lume sau când consideră că drepturile le sunt încălcate.
Contul de Tiktok al lui Cumpănașu a ajuns să fie locul în care unul din cinci copii din România merg să își ia informații despre drepturile lor, despre școală, despre prietenii și relații sau despre evenimentele din lume.
Absolut toate problemele pe care școala a fost incapabilă să le rezolve -de la programa încărcată, la temele ineficiente, la profesorii care nu au ce căuta în sistem- și toate subiectele pe care refuză să le abordeze într-un cadru formal -educația juridică, educația sexuală, educația financiară, etc- Cumpănașu le discută volubil și pasional cu copiii, de pe bancheta din spate a mașinii”, a scris Alexandra Oană, consilier USR PLUS la Cluj.
Fostul ambasador al României Ciprian Mihali a urmărit, de asemenea, activitatea lui Alexandru Cumpănașu pe Tik-Tok.
„Semnul cel mai clar că școala românească se află într-un moment de maximă debusolare vine din aceea că un impostor precum Alexandru Cumpănașu își face un cont pe TikTok, dându-se drept «profu.online”, un cont care ajunge să fie urmărit de peste 500.000 de copii din țara asta. Unul din patru sau din cinci elevi din România este fan Cumpănașu.