În primele zece luni din 2016, Serviciul Unic de Urgență 112 a primit, în total, 11 milioane de apeluri, dintre care mai mult de 6,5 milioane au fost false.
Cum media unui apel este de aproximativ 100 de secunde, rezultă că operatorii 112 au pierdut, în această perioadă, în jur de 305.000 de ore răspunzând apelurilor abuzive, a precizat, în urmă cu trei ani, Serviciul de Telecomunicații Speciale (STS), potrivit România liberă.
În aceste 305.000 de ore liniile de urgență au fost blocate de indivizi care au sunat la 112 să întrebe cât e ceasul, să reclame că le-a picat cablul în timpul meciului, să întrebe ce număr de telefon are compania de gaze, să flirteze cu operatoarea sau doar să facă glume proaste.
Într-un an întreg, de pildă în 2015, la Serviciul de Urgență s-au înregistrat 15,5 milioane de apeluri, din care 9,6 milioane au fost abuzive. Toate aceste apeluri false au totalizat 23.995.819 secunde, adică 400.000 de ore.
La 5 milioane de apeluri abuzive, Poliția a identificat și amendat doar 11.243 de apelanți falși. În 2015, pentru aceeași abatere au fost aplicate 13.379 de amenzi.
Polițiile din Teleorman, București și Suceava au prins cei mai mulți contravenienți, deși nu din aceste zone vin cele mai multe apeluri false. „Campioane” sunt, în această ordine, județele Covasna, Mureș și Harghita, cu peste 70% apeluri abuzive. La polul opus se află Bucureștiul, cu 38%, la o medie națională de 60%. Amenzile sunt de la 500 la 1.000 de lei.