Puţină lume îşi mai aminteşte că starul francez a turnat la noi în ţară coproducţia româno-franceză „Mirii anului II“.
Filmările au fost pline de peripeţii şi s-au întins cu nouă săptămâni peste termenul stabilit, aşa că, de supărare, francezii au trecut la pedepse. Pe generic, nu a apărut numele niciunui român care a jucat în film, potrivit adevărul.ro.
Citește și: Iubit de milioane de români, umilit de stat. Ce pensie infimă ia Piersic după 65 de ani pe scenă
„Mirii anului II” filmat în mai multe locații din România
Totul a început în 1969, când Jean-Paul Rappeneau, ţinea morţiş să realizeze „Les Mariés de l'an II“ („Mirii anului II“), un „western à la française“, un film de aventuri pe fundal istoric, plin de umor, cu acţiunea plasată în timpul Revoluţiei Franceze şi imediat după aceasta.
Sursa foto AICI
Iniţial, filmul trebuia să fie produs de Julie Christie şi Warren Beatty, care ar fi urmat să apară şi în rolurile principale.
Colaborarea a căzut, aşa că Alain Poiré de la Gaumont i-a propus să-l facă în România, deoarece în Franţa costurile ar fi fost mult peste puterile producătorului.
Distribuţia a inclus numai actori de primă mână, precum Jean-Paul Belmondo, Marlène Jobert, Sami Frey, Laura Antonelli, Michel Auclair sau Pierre Brasseur.
Filmările exterioare au loc în vara anului 1970 la Braşov, Feldioara şi în împrejurimi, precum şi în Bucureşti.
Filmările din studiourile Buftea au utilizat platoul exterior construit pentru filmul lui René Clair, „Serbările galante“, care fusese folosit şi de Sergiu Nicolaescu la „Dacii“ şi „Mihai Viteazul“.
Producția întârziată cu nouă săptămâni
Socotelile din Franţa nu s-au prea potrivit cu cele de la Bucureşti, iar producţia a fost întârziată cu nouă săptămâni, fiind terminată abia pe 17 decembrie, spre disperarea producătorului.
În documentarul „Itinéraire d'un acteur gâté“ („Itinerariul unui actor răsfăţat“), realizat de „L'Express“, Belmondo a vorbit despre experienţa trăită în România.
„Mi-au plăcut întotdeauna filmele de epocă. Regret chiar că nu am făcut mai multe.
Cât despre «Mirii anului II», îmi amintesc în special faptul că am petrecut şase luni în România! Teribil (râsete). Multe din scenele pe care le-am avut de filmat erau amuzante: alunecarea de pe acoperiş, săritura de pe trăsură.
Citește și: Cornel Coman se prăbușește fulgerător pe scenă și moare. Avea doar 44 de ani. Jucase în 40 de filme
Dar, totuşi, şase luni în România?! În plus, Jean-Paul Rappeneau era foarte exigent, meticulos, mai ales în privinţa textului. Era dificil pentru mine.
Nu-mi place să lucrez într-un cadru atât de rigid. La fel ca mine erau şi Pierre Brasseur, Michel Auclair. Dar Jean-Paul era foarte drăguţ, foarte răbdător cu noi. (râsete)”, a mărturisit cel pe care francezii îl alintă „Bébel“.
Sistemul de producție din România, o adevărată provocare
„A munci la acest film n-a fost deloc un lucru facil. Sistemul de producţie din România nu semăna deloc cu sistemul francez. Să spunem că stabileam ca reunirea să fie la ora 9.00.
F
În zilele cele mai bune, până se strângea toată lumea, până aveam la dispoziţie tot ceea ce aveam nevoie la cadru trecea o oră, iar în zilele mai puţin bune chiar două sau trei ore. Să livrezi la ora stabilită un decor, să aduci caii, să aranjezi figuraţia, era un lucru bizar acolo.
Citește și: FOTO Marele actor Marcel Iureș nu are mașină de 300.000 € ca maneliștii, ci un SUV vechi de 6-7 ani
Nu din rea-voinţă, ci pentru că oamenii aceia aveau o cu totul altă mentalitate“, a mărturisit şi Stora. Până la urmă, filmul a ieşit pe piaţă la data stabilită, 7 aprilie 1971, după ce s-a lucrat pe repede-înainte în post-producţie, fiind inclus în competiţia oficială de la Cannes.” a mai povestit Bébel.
Un alt film francez Un capitaine dans la tempête“ („Un căpitan prin furtună“) a fost mult întârziat.
Nici genericul filmului, realizat numai în versiune franceză, nici alte materiale publicitare nu au menţionat însă numele interpreţilor români distribuiţi în roluri secundare, precum şi pe ale celorlalţi români din echipa de filmare, arată adevarul.ro