Pierderile rusești în domeniul echipamentului blindat se ridică deja la mii de tancuri, vehicule de luptă pentru infanterie și sisteme de artilerie distruse. Acest lucru duce la scoaterea vehiculelor din depozitele de echipamente, trimiterea lor pentru reparații mai scurte sau mai lungi și apoi la o unitate desemnată (de obicei cea din prima linie). Acestea sunt transportate pe calea ferată.
ruSSian T-54/55 and T-62 tanks and Msta-S SPHs. pic.twitter.com/QJN4H1KkTO
— 𝔗𝔥𝔢 𝕯𝔢𝔞𝔡 𝕯𝔦𝔰𝔱𝔯𝔦𝔠𝔱△ 🇬🇪🇺🇦🇺🇲🇬🇷 (@TheDeadDistrict) April 19, 2025
Se puteau observe tancurile T-54/55 (unele dintre ele aveau anterior blindaj suplimentar caracteristic variantelor T-54/55AM/AMW), T-62M/MW și obuzierele 2S19 Msta-S (probabil versiunea M1). Aceste vehicule par a fi destul de bine întreținute, ceea ce ar putea indica faptul că provin dintr-un depozit (nu „în aer liber”). Unele dintre tancuri încă mai au rămășițe de blindaj suplimentar sub formă de Kontak-1 reactiv sau așa-numitul BDD (uneori denumit în mod batjocoritor sprâncenele lui Brejnev). De precizat, pentru a înlocui pierderile de război, rușii au scos din rezervele lor de echipamente tancuri mult mai vechi, cum ar fi modelul T-54 - 1951.
Rusia trimite tancuri sovietice pe front în locul celor 10.728 de blindate făcute praf de Ucraina
T-62M este o modernizare a tancului T-62 din 1983, constând într-o îmbunătățire semnificativă a parametrilor de luptă ai vehiculului, inclusiv: puterea de foc sau nivelul de protecție a echipajului. Un blindaj special a fost adăugat la partea din față a turelei și a corpului tancului, ceea ce a crescut nivelul de protecție al vehiculului la un standard similar cu cel al modelelor blindate Ural T-64A sau T-72.
Citește și: Puterea militară a Europei: 1,4 milioane de militari, 4.200 tancuri. Cum stă Armata Română?
Mobilitatea vehiculului a fost, de asemenea, îmbunătățită prin implementarea unui nou motor W-55U cu 620 de cai putere.
Tancul T-62MW este o modernizare a tancului T-62M, înlocuind blindajul special folosit în versiunea M cu o serie de cuburi de blindaj reactiv Kontakt-1 pe partea din față și pe lateralele corpului și turelei. Există, de asemenea, subversiuni în care tancul este echipat cu motorul diesel V-46-5M. În afară de aceste modificări, tancul, la fel ca versiunea M, a fost echipat cu șenile RhKM de la tancul T-72 și două amortizoare suplimentare în prima pereche de roți de șosea. Sistemul de control al focului „Wolna” a fost îmbunătățit prin montarea unui telemetru laser KTD-2 (sau KTD-1) într-o cutie blindată deasupra armamentului principal.
T-55 și 2S19 Msta-S
T-55 este un tanc sovietic principal de luptă/mediu, dezvoltat la Biroul de Proiectare al Uzinei nr. 183 din Nijni Tagil, ca o variantă de dezvoltare a tancului T-54. Armamentul principal este un tun ghintuit D-10T de calibrul 100 mm, ale cărui proiectile puteau penetra peste 300 mm de oțel. Unitatea de propulsie a tancului este motorul diesel W-55 (diverse variante) cu o putere de 500-800 CP, permițându-i să accelereze până la 51 km/h cu o greutate proprie de 36 de tone. În total, urmau să fie produse peste 95.000 de tancuri din familia T-54/55.
Citește și: Trump, încă un dar pentru Putin: Cum a „orbit” armata lui Zelenski care a devenit țintă ușoară
2S19 Msta-S este un obuzier autopropulsat rusesc de calibrul 152 mm, dezvoltat în anii 1980 ca succesor al sistemelor 2S3 Akatsiya și 2S5 Hyatsint. Armamentul principal este tunul-obuzier 2A64 cu țeavă de calibrul 47, plasat într-o turelă rotativă montată pe un șasiu pe șenile. Pentru autoapărare, se folosește o mitralieră grea NSWT de calibrul 12,7 mm. Șasiul în sine a fost construit folosind componente din tancurile T-72 și T-80.