Auroritățile meteo bulgare au emis cod portocaliu pentru precipitaţii sub formă de ploaie şi ninsoare pentru regiunile Kiustendil, Pernik, Sofia - regiune şi capitala Sofia. Cantitatea de precipitaţii va atinge valori de 35 - 50 mm.
De asemenea, este cod portocaliu de precipitaţii sub formă de ploaie pentru regiunile Blagoevgrad, Pazardjik, Smolyan, Kârdjali, Plovdiv, Gabrovo şi Loveci. Cantitatea de precipitaţii va atinge valori de 35 - 50 mm.
A fost emis şi un cod galben pentru precipitaţii sub formă de ploaie pentru regiunile Montana, Vraţa, Pleven, Veliko Târnovo, Stara Zagora, Ruse, Tărgovişte, Sliven, Şumen, Razgrad, Silistra, Haskovo şi Yambol. Cantitatea de precipitaţii va fi atinge valori de 20 - 35 mm.
Autorităţile bulgare recomandă urmărirea cu atenţie a evoluţiei meteorologice din zonele respective, adaptarea vitezei la condiţiile de trafic şi respectarea cu stricteţe a semnalizărilor rutiere temporare şi a indicaţiilor/ semnalelor organelor de control aflate la faţa locului. Pe perioada instituirii codurilor de atenţionare meteorologică este posibil ca unele categorii de drumuri să fie închise circulaţiei rutiere.
Informaţii suplimentare pot fi accesate astfel:
- cu privire la starea vremii - pe site-ul www.weather.bg
- cu privire la starea actuală a drumurilor - pe aplicaţia gratuită LIMA www.lima.api.bg, de pe pagina de internet a Agenţiei "Infrastructura Rutieră" - www.api.bg şi la numărul de telefon 070013020, accesibil în regim non-stop
- cu privire la regimul vamal, la intrarea în Bulgaria dinspre Turcia, pe site-ul www.mae.ro/travel-conditions/3677 (Condiţii de călătorie în Bulgaria, titlul Reglementări vamale) şi pe site-ul Agenţiei "Vămi" din Bulgaria - www.customs.bg
- cu privire la e-vigneta şi sistemul e-TOLL - pe site-ul www.bgtoll.bg
- cu privire la situaţia circulaţiei prin punctele de trecere a frontierei bulgare - pe site-ul www.mvr.bg.
Cetăţenii români pot solicita asistenţă consulară la numerele de telefon ale Ambasadei României la Sofia: +35929712858 şi +35929733510, apelurile fiind redirecţionate către Centrul de Contact şi Suport al Cetăţenilor Români din Străinătate şi preluate de operatorii Call Center în regim de permanenţă.