Beneficiile deținătorilor de Carduri Europene pentru Dizabilitate. Au fost emise peste 1000 de astfel de carduri. Despre ce este vorba și ce spun autoritățile.
Beneficiile deținătorilor de Carduri Europene pentru Dizabilitate
Aproape 1.200 de carduri europene pentru dizabilitate au fost emise de la începutul anului, iar alte peste 4.000 de cereri sunt în curs de soluționare, a anunțat vineri Ministerul Muncii. Cardul poate fi folosit la transport gratuit și intrarea la evenimente culturale și sportive din mai multe țări.
În acest an, au fost emise 1.196 de Carduri Europene pentru Dizabilitate, iar alte aproximativ 4.100 de cereri sunt în curs de procesare.
Citește și: Ce să faci dacă nu ai primit banii pe cardul de alimente. Numerele de telefon unde să suni
Acestea asigură transport gratuit cu mijloacele de transport în comun, parcare gratuită și acces gratuit sau subvenționat parțial la evenimente culturale, sportive şi de petrecere a timpului liber. Acesta poate fi utilizat în statele membre ale Uniunii Europene: Slovenia, Cipru, Belgia, Italia, Estonia, Finlanda, Malta și România.
Potrivit Ministerul Muncii, cardul european vine în completarea cardurilor naționale pentru persoanele cu dizabilități și va fi acordat de către autoritățile naționale pe baza propriilor criterii.
„Accesibilitatea, drepturile cetățenilor, calitatea vieții, accesul egal și nediscriminarea și promovarea drepturilor persoanelor cu #dizabilități sunt importante pentru România și Uniunea Europeană.
Recunoașterea reciprocă între Statele Membre a statutului de persoană cu dizabilități, prin Cardul European pentru Dizabilitate, este un pas absolut necesar pentru a îmbunătăți calitatea vieții acestor oameni”, a declarat ministrul Simona Bucura Oprescu.
Citește și: Care sunt județele unde s-au primit, până acum, banii pe cardul de alimente? Când îi ia toată lumea?
Pentru a obține Cardul European pentru Dizabilitate, persoanele interesate au nevoie de o cerere de înscriere și o fotografie, iar înscrierea se poate face electronic - prin trimiterea documentelor scanate pe adresa de e-mail a DGASPC din județul sau sectorul de domiciliu sau personal sau prin reprezentant – prin depunerea documentelor la sediul DGASPC-ului din județul sau sectorul de domiciliu.