Președintele și vicepreședintele Academiei Române, Ioan Aurel Pop și Bogdan Simionescu, arhiepiscopul mitropolit al Arhidiecezei Romano-Catolice, doctorul Mircea Beuran și fostul președinte al Consiiliului Național al Audiovizualului Răsvan Popescu sunt personalitățile care au girat relansarea la București a volumului „Covid, colivia noastră”.
Editura Institutul European din Iași a publicat în mai prima carte din România despre pandemia de coronavirus, coordonatăde profesorul universitar Laurențiu Șoitu.
Volumul adună texte ale unor experți, dar și ale unor personaje extrem de controversate, precum Dan Puric.
Astfel, printre texte echilibrate și documentate (scrise de George Bondor, Mircea Dumitru, Gabriela Grosseck și Laura Malița, Bogdan C. Simionescu, Șerban Iosifescu, Anton Adămuț) se regăsesc multe altele care promovează minciuni și teorii ale conspirației.
Episcopul Ignatie al Hușilor (paginile 61-68, selecții):
„Leftiștii totalitari români au dat deja lovitura de grație: distrugeți toate lingurițele cultice și așa veți scăpa de virusul mortal”.
„Cred că acțiunea virusopatică a moleculelor organice din ADN-ul progresiștilor totalitari țintește în această direcție: deformându-l structural prin ideologie și tâlhărindu-l pe creștin de Împărtășanie, de Liturghie, de fapt, îi provoacă infarct miocardic și îl deposedează de însăși rațiunea de a fi în Biserică (…)”.
„Puroiul haterilor Învierii și ai credinței a răzbătut vehement prin crusta pandemiei, răspândind un aer pestilențial”.
„Grobianismul progresist și neoateist desființează fără drept de apel dorința creștinului de a trăi bucuruia și liniștea Paștilor”.
„Se pare că vigilența plină de otravă și duh de dezbinare sunt mai de preferat, conform fișei postului de progresist neocomunist”.
Dan Puric (219-221, tot selecții, printre zeci de semne de exclamare, patetisme și majuscule):
„Acum, Patriarhul conduce nava încet printre stânci, pentru că e pericol ca stânci ascunse să spargă corabia. Aceste măsuri au fost luate pentru a evita șocul anafilactic în Biserică. O făceau praf. Știți cum se face șoc anafilactic? Au făcut experiențe cu otravă extrasă din scoici, melci și au creat un peritoneu la un câine. Nu a fost o reacție. După două săptămâni au injectat o cantitate mult mai mică, iar câinele a murit. S-a numit injecție de șoc.
Prima experiență a fost Colectiv. Când s-a făcut acea propagandă bruscă asupra Bisericii, asupra Patriarhului, acela a fost fondul infecțios. Acum era de ajuns să se plaseze o babă lângă altar, să leșine. Să se spună că pandemia a pornit din România și epicentrul e Biserica Ortodoxă (….) Oastea făcută de virușii autohtoni era pregătită să iasă cu lozinci. Muți ca la șah, cu șase, șapte mutări înainte. Biserica a trebuit mereu să se strecoare prin criminalitatea politică, așa cum, în 1955, printre tancurile bolșevice au fost canonizați sfinții români.
Vedeți acum câte atacuri se dau în numele sănătății publice. Ei sunt perfect acoperiți. Așa că fă-ți crucea mare că dracul e bătrân.”
Academician Alexandru Surdu (într-un interviu, p. 285-293):
„La noi, virusul a fost lăsat să vină, și chiar a fost invitat”.
„Se prefigurează un stat polițisto-securist. Avantajați sunt și particularii străini, și marile corporații comerciale, farmaceutice, alimentare etc, scutite de impozite, dar și «tefeliștii», cum le zice ziaristul Ion Cristoiu salariaților din ONG-urile finanțate din străinătate, câteva sute de mii, mai ales de tineri, pregătiți pentru a prelua conducerea întregii societăți. Mulți consideră că asta se și urmărește, că virusul ar fi fost programat să ucidă persoanele mature și vârstnice și să-i ferească pe tineri.” (Selecțiile au fost realizate, în vară, de G4 Media)
Lansarea de la Iași a fost girată de Primărie, iar la eveniment cei mai mulți dintre autorii de texte controversate din volum au lipsit, fiind prezent, însă, medicul Vasile Astărăstoae, unul dintre cei mai vocali contestatari ai măsurilor luate de Guvern pentru a bloca efectele virusului.