VIDEO Autobuze electrice din China, Turcia, Polonia sau Germania pentru București. Cum arată fiecare

DE Răzvan Scăeșteanu | Actualizat: 11.08.2022 - 13:16
Autobuz electric, la încărcat. / Foto: Profimedia
Autobuz electric, la încărcat. / Foto: Profimedia
Solaris Urbino 12 Electric, la Cluj. / Foto: mobilitate.eu
Solaris Urbino 12 Electric, la Cluj. / Foto: mobilitate.eu
BYD eBus de 12 metri lungime / Foto: bydeurope.com
BYD eBus de 12 metri lungime / Foto: bydeurope.com

În curând, dacă licitația lansată de Primăria Capitalei nu va fi contestată, pe străzile Bucureștiului, STB va introduce treptat 100 de autobuze electrice. Oferte au depus șase dealeri, care aduc autobuze electrice de origine turcească, poloneză, chinezească și germană.

SHARE

La sfârșitul lunii iulie, primarul Capitalei, Nicușor Dan, a anunțat că „a fost finalizată etapa de depunere a ofertelor în cadrul procedurii de achiziție a unui număr de 100 de autobuze electrice și a infrastructurii de încărcare necesară acestora, pentru modernizarea transportului public în comun din Capitală, astăzi fiind ultima zi pentru depunerea acestora.

Au fost depuse 6 oferte:

1) BMC TRUCK & BUS

2) SOLARIS BUS & COACH sp. z. o. o.

3) KARSAN OTOMOTIV SANAYI VE TICARET A.S

4) MERCEDES-BENZ TRUCKS & BUSES ROMANIA SRL

5) NEW KOPEL CAR IMPORT

6) Asocierea dintre OTOKAR EUROPE FILIALA BUCUREŞTI (Leader) și Otokar Otomotiv ve Savunma Sanayi A.S.

Urmează etapa de evaluare a ofertelor, astfel încât să putem desemna un câștigător în cel mai scurt timp.

Valoarea totală estimată pentru achiziționarea celor 100 de autobuze electrice este de 304.670.300 lei, fără TVA, iar finanțarea este asigurată din fonduri europene nerambursabile, prin Programul Operațional Regional (POR) 2014-2020.

Citește și: VIDEO Dacă stai la bloc, e cam greu să încarci mașina electrică. Ce metodă folosește un clujean

Conform caietului de sarcini, în primul an de la semnarea contractului vor fi livrate 34 de autobuze, restul de 66 urmând să fie livrate anul următor.

Noile autobuze electrice vor fi din gama de 12 metri lungime și vor avea autonomie de minim 200 km între două încărcări succesive, tracțiune complet electrică, realizată autonom cu Sistem Reîncărcabil de Stocare e Energiei Electrice (SRSEE), baterii de acumulatori, podea complet coborâtă pe toată lungimea vehiculului, trei uși duble și aer condiționat.”

Ce autobuze electrice de 12 metri lungime vor circula în București

BMC TRUCK & BUS produce autobuze diesel în România, lângă București, la Ciorogârla. În baza unui parteneriat cu constructorul chinez ZTE, BMC a realizat recent un prototip de autobuz electric și este gata să înceapă producția de serie a modelului EuroBUS Diamond Electric Powered by ZTE. Ca dealer de autobuze electrice ZTE, BMC TRUCK & BUS a câștigat mai multe licitații de  autobuze electrice în orașe precum Craiova, Focșani, Constanța, Brăila, Slobozia sau Alexandria.

Pe site-ul BMC Romania nu sunt disponibile, încă, specificațiile autobuzului electric de 12 metri lungime ce ar putea câștiga licitația în București. Singurul autobuz electric prezentat este Neocity Electric de 8,5 metri.

Citește și: 28 de modele, la testul adevărului: Ce autonomie au mașinile electrice pe autostradă, la 130 km/h

Dar, la Suceava, de exemplu, BMC TRUCK & BUS a câștigat licitația de autobuze electrice de 12 metri cu un model ZTE. Acestea au 79 de locuri și sunt dotate cu camere video, afișaj electronic, sistem de locație AVL, climatizare, sistem de numărare a călătorilor, rampă pentru persoanele cu dizabilități. În materie de performanțe, ele se bazează pe un pachet de acumulatori de 340 kW, care ar trebui să asigure o autonomie de minimum 250 kilometri. Garanția este de 15 ani pentru motorizare și de 10 ani pentru acumulatori.

Polonezii de la SOLARIS BUS & COACH ar putea livra în București modelul de autobuz electric Urbino 12 Electric. Standard, acesta dispune de un motor cu o putere de 300 kW. În ceea ce privește capacitatea bateriei și autonomia, pe site-ul producătorului scrie că „depinde de cerințe”.

Turcii de la KARSAN OTOMOTIV SANAYI VE TICARET A.S au în portofoliu autobuzul electric de 12 metri lungime e-ATA. Acesta este animat de un motor cu o putere de 250 kW și, în funcție de cerințe, poate fi dotat cu șapte tipuri de baterie. În cazul celei mai mari, de 449 kWh, autonomia ajunge până la 450 de kilometri.

MERCEDES-BENZ TRUCKS & BUSES ROMANIA SRL va propune eCitaro, versiunea electrică a deja binecunoscutului și apreciatului model de autobuz Citaro. eCitaro este pus în mișcare de două motoare electrice cu o putere totală de 250 kW. Grupuri de șase, opt, zece sau doisprezece baterii pot fi integrate, distribuite pe plafon și în spatele eCitaro. Cu o capacitate maximă a bateriei și o capacitate totală de 292 kWh (NMC Nivel 1), autobuzul rigid realizează o autonomie de până la 200 de kilometri.

NEW KOPEL CAR IMPORT aduce autobuze electrice BYD, fabricate în China. Autobuze BYD eBus de 12 metri lungime funcționează deja, de exemplu, în Constanța sau Buzău. Are două motoare de 150 kW fiecare și poate fi echipat cu o baterie de până la 343 kWh, care oferă o autonomie de maximum 300 de kilometri cu o încărcare.

Asocierea dintre OTOKAR EUROPE FILIALA BUCUREŞTI (Leader) și Otokar Otomotiv ve Savunma Sanayi A.S., adică turcii care au furnizat în București autobuzele Otokar Kent C, propune autobuzul electric de 12 metri lungime e-Kent C.

Acesta dispune de o putere maximă de 340 kW. e-KENT C este alimentat de baterii litiu-nichel-mangan-cobalt-oxid de la Webasto. Pot fi instalate până la zece baterii care au o capacitate totală de stocare de până la 350 kWh. Autonomia autobuzului electric poate depăși 300 de kilometri, în funcție de topografie și profilul de utilizare.

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te