28 de modele, la testul adevărului: Ce autonomie au mașinile electrice pe autostradă, la 130 km/h

DE Răzvan Scăeșteanu | Actualizat: 06.06.2022 - 10:54
Ce autonomie au mașinile electrice pe autostradă, la 130 km/h. / Foto: tbkconsult.com
Ce autonomie au mașinile electrice pe autostradă, la 130 km/h. / Foto: tbkconsult.com

Poate fi un automobil electric un partener de vacanță de încredere? Da și nu. Autonomiile promise de constructori sună bine în multe cazuri, dar sunt obținute în condiții ideale și în ciclu WLTP. Pe autostradă, la o viteză 130 km/h, sunt încă puține mașini care trec de 300 km.

SHARE

Revista germană Auto Bild a realizat un test comparativ cu 28 de mașini 100% electrice, pentru a vedea ce autonomie reală oferă acestea în condiții de trafic real pe autostradă, la o viteză legală și decentă de 130 km/h.

Surprinzător sau nu, doar 12 mașini electrice din cele 28 testate au reușit să ofere o autonomie de 300 de kilometri.

Citește și: VIDEO Best Electric Car in Romania 2022 este Renault Megane E-Tech Electric

Explicația e destul de simplă. Pe autostradă, consumul mașinilor 100% electrice crește substanțial, acestea neputând beneficia prea mult de recuperarea energiei pierdute la frânare, rulând constant. În ciclul mixt de testare WLTP, doar o mică parte din parcurs se desfășoară la viteze de autostradă, restul având loc pe șosele, la viteze net inferioare, și mai ales în oraș, unde sistemul de recuperare a energiei la frânare muncește din greu.

Citește și: Mașina electrică, rentabilă după scumpirea energiei? Cât costă plinul: curent Vs benzină Vs motorină

Prin urmare, conform datelor obținute de Auto Bild, dacă vă încumerați să plecați în vacanță cu o mașină electrică, cu unele excepții, trebuie să luați în calcul ca după fiecare 250 de kilometri să începeți să căutați o stație de încărcare. „Plinul” poate dura de la câteva zeci de minute, până la câteva ore, în funcție de capacitatea bateriei și puterea de încărcare a stației.

Ce autonomie au mașinile electrice pe autostradă, la 130 km/h

Mazda MX-30 : 140 km

Peugeot e-Rifter : 164 km

Opel Combo e-Life : 171 km

Mercedes EQB 350 : 200 km

VW ID.3 Pro 150 kW : 216 km

Mercedes EQA 250 : 222 km

Cupra Born 170 kW : 226 km

Volvo XC-40 Recharge : 227 km

Opel Zafira e-Life M : 250 km

Polestar 2 Single Motor Long Range : 254 km

Polestar 2 Dual Motor Long Range : 258 km

Hyundai Ioniq 5 (160 kW) : 261 km

Mercedes EQV 300 : 273 km

Kia e-Soul : 280 km

Hyundai Ioniq 5 (225 kW) : 290 km

BMW i4 M50 : 299 km

Tesla Model Y Long Range : 304 km

Kia EV6 (77,4 kWh) : 305 km

Skoda Enyaq iV80 : 316 km

Audi Q4 e-tron 40 : 326 km

VW ID.4 Pro : 328 km

VW ID.4 GTX : 332 km

Tesla Model 3 Performance : 337 km

Porsche Taycan 4S : 352 km

Audi RS e-tron GT : 367 km

Ford Mach-E GT : 367 km

BMW iX xDrive 50 : 434 km

Mercedes EQS 580 4matic : 444 km

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te