Informațiile au fost dezvăluite marți de către șefa CNAIR, Mariana Ioniță, la un eveniment desfășurat cu Universitatea Tehnică București. Potrivit acesteia, la Comarnic va fi realizată autostrada A3 pe o lungime de 7 km cât să ocolească localitatea, iar la Bușteni se va face un tunel care să ocolească stațiunea.
"Pe lângă măsurile de fluidizare pe perioada de proiectare și execuție a acestei autostrăzi vom avea și un proiect separat pentru varianta ocolitoare Comarnic. Nu vorbim de varianta ocolitoare la Bușteni pentru că autostrada va fi prin tunel. Din analizele făcute cu cei de la mediu, ținând cont de potențialul turistic al zonei. Centura Comarnic, 7 km cu profil de autostradă, lucrăm acum la caietul de sarcini, la partea tehnică pentru proiectare și execuție. Până în 20 iulie avem termen să-l predăm colegilor de la achiziții. În această vară va fi lansată la licitație proiectarea și execuția variantei ocolitoare Comarnic la nivel de autostradă", a spus Ioniță.
"Au fost discuții purtate pe perioada analizei vechiului Studiu de Fezabilitate, chiar și în 2018 când se dorea implementarea acestui proiect cu Banca Mondială. S-au făcut niște analize pe zona de impact asupra mediului. S-a concluzionat că, ținând cont de cerințele directivelor europene pe mediu, ținând cont de potențialul turistic al Bușteniului, având în vedere și faptul că s-au construit și foarte multe imobile pe traseu, cea mai bună soluție este cea prin tunel. Acum, proiectantul care va elabora Studiul de Fezabilitate va venio cu propunerile de alternative", a mai spus șefa CNAIR.
Centura va fi realizată cu bani europeni, iar CNAIR lucrează deja la aplicația pentru fonduri europene.
În ceea ce privește restul de tronsoane de la Ploiești până la Râșnov, CNAIR lucrează acum la documentația de atribuire pentru revizuire Studiu de Fezabilitate și Proiect Tehnic.
"Suntem și în negocieri și cu bănci europene pentru un eventual împrumut", a mai spus Șefa CNAIR.
"De la intrarea în Sinaia, pe zona stațiunilor va trebui să venim cu un aliniament nou. Sunt zone Natura 2000, s-a construit foarte mult. Doar în zona Bușteni ar însemna să demolăm undeva la 80 de imobile. Atunci se va veni cu un nou aliniament de la intrare în Sinaia și Până la Râșnov", a mai spus directorul din CNAIR.