Ca jurnalist, să intri în sediul unei companii muncipale este aproape imposibil. Peste tot numai uşi încuiate şi angajaţi care se baricadează prin birouri. Să ajungi să îl întâlneşti pe directorul general, este de-a dreptul o minune. Dar minunea s-a întâmplat la Compania Managementul Traficului. Din neatenţie un angajat a lăsat poarta deschisă şi... am intrat.
Compania Muncipală Managementul Traficului se ocupă de repararea semafoarelor din Bucureşti. Face exact acelaşi lucru pe care îl fac şi angajaţii Administraţiei Străzilor. Doar că unii au în grijă partea mecanică, alţii softul.
Un exemplu perfect despre cum să risipeşti banii publici plătind doi oameni pentru a face acelaşi lucru. În plus, reparaţiile efectuate de Companie sunt decontate tot de Administraţia Străzilor, deci tot de Primăria Capitalei. Compania are în acest moment 100 de angajaţi dintre care 16 sunt şefi. Unii dintre ei îşi încasează salariile deşi nu trec niciodată pe la serviciu. O spune chiar directorul general.
Director general: Ăştia nu vin niciodată la servici.
Reporter: Sunt membrii Consiliului de Administraţie sau...
Director general: Nu. Sunt angajaţi, consilieri de-ai doamnei şi aşa mai departe, care nu vin niciodată. Eu mă chinui de două săptămâni să găsesc soluţii să îi dau afară. Şi o să râdeţi că din punct de vedere legal... atât de al dracului este Codul Muncii că e aproape imposibil să dai un om afară de la stat.
Compania Municipală Parking Bucureşti. Anul acesta are un buget de aproape 17 milioane de lei şi o organigramă cu 452 de posturi. În 2019 salariul directorului general a fost de 19.308 lei, lunar... După înfiinţare, a preluat exploatarea parcărilor de la Administraţia Străzilor. Direcţia Parcaje din cadrul Administraţiei continuă să funcţioneze şi ea, în paralel, deşi zecile de angajaţi nu prea mai au ce face, scrie Digi24.ro.