Pagina de internet aproape goală a firmei respective ridică mari semne de întrebare. Firma are un singur angajat.
Deşi preşedintele Costel Alexe i-a sfătuit în mai multe rânduri în plen pe consilierii judeţeni să citească mai puţină presă, că astfel „s-ar putea să fie mai bine informaţi”, CJ a investit în abonamente mass-media pentru întreg anul 2022. În lista pe care am găsit-o pe platforma achiziţiilor publice directe apar atât publicaţii de specialitate („Dreptul”, „Monitorul Oficial”), dar şi ziare. În total, 23.600 de lei. Cel mai scump abonament, aproape 5.000 de lei, a fost încheiat pentru o publicaţie locală.
Primăria, în schimb, nu a dat un leu pe mass-media. Dacă, înainte de Crăciun, au fost achiziţionate servicii de descărcare arheologică, obligatorii pentru derularea proiectului de modernizare şi reabilitare a esplanadei Teatrului Naţional (88 de mii de lei), după sărbători au mai venit două contracte. Cel mai mare, în sumă de 120 de mii de lei, a fost afişat pe 28 decembrie, la ora 14.13.
Două minute mai târziu, a fost ofertat de o firmă din cealaltă parte a ţării, iar la ora 15 a apărut şi acceptul Primăriei Iaşi. Este vorba de achiziţia unor servicii de expertiză IT, pentru „analiza situaţiei curente şi analiza de nevoi în vederea digitalizării serviciilor ce presupun competenţe exclusive”.