Alegeri prezidențiale LIVE

Vezi rezultatele votului în timp real
Călin Georgescu 22,16 %
Marcel Ciolacu 20,33 %
95,29 %
Elena Lasconi 17,90 %
George Simion 14,18 %
Click aici pentru rezultate complete

Cu ce ”amintiri” pleacă turiștii din camerele de hotel? Mulți oameni nu realizează că este ilegal

DE Vlad Alexandru | Actualizat: 14.05.2024 - 10:52
Cu ce ”amintiri” pleacă turiștii din camerele de hotel - Foto: Freepik.com (rol ilustrativ)
Cu ce ”amintiri” pleacă turiștii din camerele de hotel - Foto: Freepik.com (rol ilustrativ)

Aproape că este o tradiție ca turiștii să plece din hoteluri cu diverse ”amintiri”. Însă de cele mai multe ori, aceștia comit ilegalități pentru că acțiunile lor sunt considerate furturi.

SHARE

Luarea acasă a articolelor din camerele de hotel este o tradiție în rândul turiștilor și este adesea o zonă gri între „tolerat” și „pedepsit”. Dar ce este cu adevărat permis și ce nu?

Cosmetice, blocnote, halate de baie – lista cu „suveniruri” populare din vacanță este lungă. Potrivit unui sondaj realizat de Expedia, 81% dintre călători au spus că au luat deja articole din camera de hotel. 

Cu toate acestea, mulți oameni nu realizează că în multe cazuri acest lucru nu este permis.

Luarea șamponului, gelului de duș sau halatului de baie din camera de hotel: Ce este permis?

Produsele de îngrijire precum șamponul și gelul de duș sunt deosebit de populare (56 la sută), urmate de suveniruri mici, cum ar fi blocnote și pixuri (29 la sută). Motivația din spatele acestui comportament variază de la utilitatea practică până la amintirile sentimentale ale șederii.

Citește și: Unde să alimentezi când mergi în vacanță în Grecia? Cât e motorina la bulgari și la greci?

„Din punct de vedere legal, nu ai voie să iei nimic cu tine din camerele de hotel”, explică avocatul Dresda Dr. Ines Kilian din consiliul de administrație și comitetul executiv al grupului de lucru pentru drept penal din cadrul Asociației Avocaților din Germania (DAV) a declarat pentru anwaltsauskunft.de. Cu toate acestea, situația legală care înconjoară preluarea articolelor din camerele de hotel este complexă.

Avocatul Jürgen Benad de la Asociația Germană de Hoteluri și Restaurante (Dehoga) explică: Practic, totul în camera de hotel aparține hotelului însuși. Oaspeții nu plătesc pentru articole, ci pentru utilizarea lor în timpul șederii.

Unele articole, cum ar fi cosmeticele sau articolele de unică folosință, cum ar fi săpunul, pot fi considerate „gratuite” și luarea acestore este adesea tolerată. Cu toate acestea, luarea de articole mai mari, cum ar fi prosoape sau halate de baie, ar putea fi considerată furt și ar putea duce la consecințe legale.

Foto: Freepik.com

De ce să nu luați mâncarea în cameră

Deși este o practică obișnuită să împachetați mâncarea din bufetul hotelului, din punct de vedere legal este clar: nu este permis să luați alimente și băuturi de la restaurantul hotelului   

Mâncarea din bufet este destinată exclusiv consumului la fața locului. „Factura la hotel plătește ceea ce mănâncă oaspetele obișnuit la micul dejun, dar mâncarea pentru ziua nu este inclusă”, spune avocatul Silvia Schattenkirchner, șeful departamentului de drept al consumatorilor la ADAC.

Citește și: Experiențe de groază pentru unii români care mergeau în vacanță în Grecia. Au alimentat în Macedonia

Cu toate acestea, când vine vorba de lucruri mărunte precum un măr sau un croissant pe care oaspetele ar dori să le ia cu ei în camera lor, multe hoteluri sunt generoase. Întrebând cu amabilitate personalul, oaspeții pot primi adesea chiar și o cutie de prânz pentru plecare.

Furtul de hotel: un joc costisitor cu consecințe legale pentru turişti

Furtul din camerele de hotel poate avea consecințe legale grave. Christopher Lück, purtătorul de cuvânt al Asociației Hotelurilor din Germania (IHA), explică: „Estimăm că furtul la hotel provoacă daune companiilor de milioane de oameni, de la papuci confortabili la perne și lenjerie de pat până la scaune de toaletă și televizoare, conform anwaltsauskunft.de.

Oaspeții prinși furând se pot confrunta cu acuzații și proceduri penale, care pot duce la o amendă. Furtul costă industria hotelieră milioane în fiecare an și, în timp ce infracțiunile minore sunt adesea tratate cu discreție, furturile majore pot avea consecințe grave, scrie echo24.de.

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te