Ai camionul echipat cu astfel de anvelope? Atenție, pot fi mortale! Producătorul, dat în judecată

DE Mircea Neacșu | Actualizat: 21.04.2025 - 12:45
Ai camionul echipat cu astfel de anvelope? Atenție, pot fi mortale! Producătorul, dat în judecată - Foto: flickr.com (Imagine cu rol ilustrativ)
Ai camionul echipat cu astfel de anvelope? Atenție, pot fi mortale! Producătorul, dat în judecată - Foto: flickr.com (Imagine cu rol ilustrativ)
Ai camionul echipat cu astfel de anvelope? Atenție, pot fi mortale! Producătorul, dat în judecată - Foto: autoserv.ro (Imagine cu rol ilustrativ)
Ai camionul echipat cu astfel de anvelope? Atenție, pot fi mortale! Producătorul, dat în judecată - Foto: autoserv.ro (Imagine cu rol ilustrativ)

Ai camionul echipat cu astfel de anvelope? Atenție, pot fi mortale! Producătorul de cauciucuri, unul dintre cei mai importanți la nivel mondial, a fost dat în judecată. Din păcate, pneuri - problemă se mai află, se pare, încă în circulație, mai ales în Europa de Est.

SHARE

Unul dintre cei mai importanți producători de anvelope pentru camioane este chemat în justiție în Franța, în urma mai multor accidente mortale a căror cauză ar fi legată de calitatea defectuoasă a unui tip de cauciucuri din gama sa.

Prima înfățișare va avea loc pe 13 mai 2025. 

Citește și: VIDEO Cele mai bune și cele mai proaste anvelope de vară pentru mașini medii. Test ADAC cu 18 modele

Ai camionul echipat cu astfel de anvelope? Atenție, pot fi mortale! Producătorul, dat în judecată

Constructorul de anvelope Goodyear a fost citat să se prezinte în fața instanțelor franceze în cadrul unei anchete privind mai multe accidente rutiere mortale în care au fost implicate unele dintre modelele sale de anvelope pentru camioane.

Două entități juridice ale grupului american se vor confrunta cu posibile acuzații de „omucidere involuntară”, „înșelăciune” și „practici comerciale înșelătoare”, informează Autoplus.fr.

Citește și: Premiile „Tire Technology”: Anvelopa anului - Michelin Primacy 5, Nokian Oradea, cea mai eco fabrică

Procedurile judiciare urmează investigațiilor desfășurate începând din 2016 la Besançon, în urma unei plângeri depuse de Sophie Rollet, văduva unui șofer care a murit pe autostrada A36 în regiunea Doubs.

Hotărâtă să facă lumină asupra circumstanțelor accidentului, Sophie Rollet s-a transformat într-un veritabil denunțător, adunând ea însăși informații despre alte coliziuni similare din întreaga Europă.

Marathon LHS II și II+, cauciucurile - problemă de camion

Suspiciunile se referă la două modele de anvelope, Marathon LHS II și II+, despre care Goodyear ar fi știut că sunt defecte încă din 2013.

Cu toate acestea, compania ar fi optat pentru „programe voluntare de schimb” mai degrabă decât pentru o campanie oficială de rechemare, o decizie care ar fi permis recuperarea doar a jumătate din echipamentele defecte.

Potrivit procurorului din Besançon, Étienne Manteaux, această strategie a fost motivată de dorința de „a nu păta imaginea mărcii”, făcând chiar referire la o „practică sistemică de disimulare”.

Citește și: De ce nu mai au mașinile noi roată de rezervă și cric? E bun de ceva kit-ul de pană?

Conform concluziilor experților independenți desemnați în trei cazuri distincte, explozia anvelopei stânga față, datorată unui defect de fabricație și nu unor cauze externe, a provocat pierderea controlului asupra camioanelor, provocând în total patru decese.

O amendă potențial colosală pentru Goodyear

Ancheta s-a extins de-a lungul anilor. Inițial deschisă pentru ucidere din culpă, pedepsită cu o amendă relativ modestă de 375.000 de euro, aceasta include acum acuzații mult mai grave de înșelăciune și practici comerciale înșelătoare, care ar putea costa Goodyear până la 10% din vânzările sale mondiale.

Entitățile convocate la 13 mai sunt SAS Goodyear France, responsabilă cu distribuția, și SAS Goodyear Opérations, responsabilă cu producția anvelopelor în cauză în Luxemburg. Judecătorul de instrucție va trebui să decidă dacă aceste societăți trebuie să fie puse sub acuzare.

Anvelopele „ucigașe”, încă în circulație mai ales în Europa de Est

În ciuda acțiunilor în justiție în curs, îngrijorarea rămâne. Sophie Rollet și-a exprimat emoția, dar și îngrijorarea că unele anvelope defecte sunt încă în circulație, în special prin intermediul platformelor de revânzare la mâna a doua din Europa de Est.

Ea a solicitat introducerea urgentă a RAPEX, un sistem european de rechemare în service, pentru a evita orice pericol continuu.

Până în prezent, Goodyear nu a reacționat public la aceste acuzații. Dar acest caz ar putea marca un punct de cotitură în ceea ce privește responsabilitatea producătorilor în fața problemelor de siguranță rutieră.

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te