Am decis să plec încă de joi seară spre litoralul românesc, știind de faptul că vineri sau sâmbătă dimineața e destul de aglomerat pe Autostrada A2. Drumul spre Constanța a fost destul de liber joi seara și am ajuns la destinație în aproximativ 2 ore și 40 de minute.
Cum am făcut 6 ore pe A2 de la Constanța la București
Toate bune și frumoase, pe litoral am prins o vreme excelentă de plajă în zilele următoare. Turiștii începeau să umple șezlogurile și locurile „la prosop” de pe plajele încă necurățate de scoici încă din zorii dimineții.
Atmosfera de vacanță plutea în aer la orice pas. Terasele erau pline până la miezul nopții, iar pe faleza dintre Mamaia Nord și Năvodari nu aveai loc „să arunci un ac”.
Muzica răsuna de pe toate plajele și cluburile, iar barmanii pregăteau cele mai savuroase băuturi care-i făceau pe turiști și localnici, deopotrivă, să intre în atmosfera verii.
Citește și: Circulaţia pe autostrada A2, sensul de mers Constanţa - București se va închide marți pe 4 km
Calvarul a început încă de duminică, la prânz. După ora 12:00, drumul spre București începea să se aglomereze, atât prin Mamaia, cât și pe traseul Năvodari - Lumina - Ovidiu, până la intrare pe Autostrada A2 (traseul mai rapid).
Pe Waze deja era un „roșu” intens și aglomerație raportată încă de la intrarea în localitatea Lumina până la sensul giratoriu spre Ovidiu. De asemenea, pe autostradă aglomerația era raportată pe Waze încă din dreptul orașului Medgidia. Dacă aș fi plecat atunci aș fi făcut aproximativ 4 ore și 30 de minute conform aplicației de trafic.
Citește și: Pericolul din Marea Neagră. Puțini români știu de curenții Rip care pot ucide în ”apa până la brâu”
Am decis să mai rămân pe plajă până la lăsatul serii, sperând că aglomerația cruntă se va mai reduce. La ora 21:00 pe Waze îmi indica că până la București voi face 2 ore și 40 de minute. Atunci am zis că e momentul să plec. Aglomerația din localitatea Lumina dispăruse complet și când am intrat pe A2 dinspre Ovidiu traficul rutier era destul de lejer.
Coșmarul pe A2 a început de la Cernavodă
Circulând pe A2, timpul pe Waze nu s-a modificat deloc până când am ajuns în dreptul orașului Cernavodă. De acolo „ceasul s-a blocat în timp”. Aplicația de trafic arăta un blocaj pentru mai bine de o oră (3 ore în realitate), iar coada ținea până dincolo de punctele de taxare din Fetești. Marea majoritate a timpului am stat pe loc.
Avansând cu „viteza melcului” spre porțiunea unde lucrările la carosabil au început în cel mai neinspirat mod pe timpul verii, atunci când românii se duc sau vin de la mare, mă uitam la ceilalți participanți la trafic care erau vizibil enervați și obosiți de această bătaie de joc. Din peisaj nu au lipsit accidentele rutiere serioase, despre care e greu de înțeles cum s-ar fi putut întâmpla dacă traficul era blocat total. Ulterior am găsit explicația. „Șmecherii care voiau să depășească coloana pe banda de urgență” se loveau de un TIR sau un alt autoturism care nu le mai dădea voie să revină pe bandă.
Traseul dintre Cernavodă și Fetești l-am parcurs în nu mai puțin de 3 ore, acesta fiind un drum pe care în mod normal îl parcurgi în 10-15 minute în condiții de autostradă funcțională.
Abia când am ajuns cu mare greu la barieră, la Fetești, traficul a decurs în condiții oarecum normale întrucât au apărut „bolizii” cu flash-uri din spate la orice pas.
După aproximativ 6 ore am ajuns la București. Ce am învățat din această experiență? Nu mai merg la mare pe litoralul românesc până când această problemă nu va fi rezolvată. Litoralul bulgăresc sau cel grecesc vor redeveni opțiunile pentru o vacanță sau un weekend la mare.