Cele două tronsoane au toate șansele să fie finalizate până în 2026, termenul final al PNRR, susține Asociația MVA care consideră și că prin includerea celor două tronsoane din A8 în PNRR continuarea realizării autostrăzii Unirii va fi astfel bătută în cuie.
Asociația Moldova Vrea Autostradă a publicat o scurtă argumentație tehnică pentru includerea a două tronsoane din „sectorul montan” A8 în Planul Național de Redresare și reziliență, strategia pe care România se pregătește să și-o definească prin care să absoarbă fondurile europene suplimentare obținute la nivel european pe fondul pandemiei de coronavirus.
MVA consideră că „există premise FEZABILE și REALE de a lansa LICITAȚIA DE PROIECT TEHNIC ȘI EXECUȚIE a “capetelor” din tronsonul Tg. Mureș-Ditrău-Tg. Neamț in termenul de maturitate definit in Planul de Relansare si Rezilienta si definitivarea acestor tronsoane pana in anul 2026”.
Pentru sectorul Tg. Mureș - Tg. Neamț a fost semnat în 2018 un contract de revizuire a Studiului de Fezabilitate cu firma INGENIERIA ESPECIALIZADA OBRA CIVIL E INDUSTRIAL SA pentru circa 17,6 milioane de lei, însă contractul se derulează cu mari probleme.
Pentru tronsonul Tg. Neamț - Iași - Ungheni recent a fost lansată licitația pentru Studiul de Fezabilitate și Proiect Tehnic, potrivit hotnews.ro.