Epoca lui Rădoi a apus dar nu prea
Disputa dintre liderul de sindicat Ion Rădoi și ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă pare să se fi concentrat doar pe spațiile comerciale din incinta metroului. Vineri, Ion Rădoi a dat ordin sindicaliștilor să blocheze circulația metroului.
„A fost o epocă în trecut, când un lider de sindicat, ca un şef de cartel, ordona miniştrilor, ordona premierilor, preşedinţilor… s-a încheiat. De azi înainte domneşte legalitatea în acest domeniu, ceea ce înseamnă că şi consecinţele încălcării legii vor fi foarte, foarte ferme. Scopul nostru e să avem o societate care să fie sănătoasă, să meargă bine, să aibă un echilibru între venituri şi cheltuieli, clienţi care sunt mulţumiţi şi angajaţi care sunt mulţumiţi”, a spus Drulă.
Salariile și privilegiile angajaților, neatinse
Procesul verbal semnmat de conducerea Metroex și liderul sindical Ion Rădoi arată că la compania de transport nu se va schimba nimic.
La punctul 4 se prevede că nu se vor da sancțiuni disciplinare pentru oprirea voluntară a lucrului, nici acum, nici mai târziu.
Societeta se angajează că nu va disponibiliza oameni și că nu va tăia salariile. Saalriile la Metrroex sunt uriașe pentru o companei cu pierderi pe măsură.
„Din 5.678 de persoane salariate de la Metrou, 4.533 (80%) au salariu net, în mână, de peste 5.000 de lei, iar aproape 1.478 (26%) de persoane iau în mână peste 7.260 de lei (circa 1.500 de euro)” Toți angajații primesc un „spor de tunel” de circa 20% agreat prin contractul colectiv de muncă,, potrivit unui document cu toate salariile de la metrou consultat de HotNews.ro.
Aceste salarii mari și sporuri se dau în condițiile în care Metrroex a avut în 2019 pierderi de 331.283.885, iar în anul 2018 pierderi de 508.478.517 lei.