Abia după 15 ani putem vorbi despre finalizarea tunelului pe lotul doi al autostrăzii A1 Lugoj -Deva unul, dintre cele mai dificile proiecte rutiere din țară.
Veste proastă, pentru șoferi! Se schimbă „rovinieta”, modul de tarifare rutieră. Va fi taxă și la tuneluri, și la trecători! CNAIR a semnat contractul pentru noul sistem în valoare de 224.496.146 lei, fără TVA. Adică, aproape 45 milioane de euro.
Record românesc: Autostrada Transilvania, 440 km, ar putea fi gata în 2032, adică după aproape 30 de ani. CNAIR urmează să semneze contractul pentru ultimul ciot necontractat, Poarta Sălajului – Nușfalău, de 41 km, cu o valoare de 6,8 miliarde lei.
Infrastructura de drumuri a fost și este esențială pentru mobilitatea oamenilor. Ștefan cel Mare, de exemplu, a săpat „tuneluri rutiere” și pe 3 niveluri pe sub un oraș, cum azi nu există, pentru ca soldații și localnicii să se poată mișca rapid în cazul unui atac.
Se vede „luminița” de la capătul primului tunel de autostradă din România. În câteva zile, cârtița mecanică va străpunge Dealul Momâia de pe Autostrada A1 Pitești - Sibiu, pe sensul Sibiu - Pitești, iar pe celălalt sens mai sunt de excavat 222 de metri.