Acum escrocii se folosesc de tehnologie. Clonează voci și folosesc imagini de pe rețele de socializare pentru a-și face scenariile cât mai reale.
De cele mai multe ori vedem vedete cunoscute care laudă un anume tratament de slăbit sau de îngrijire persoanlă. În realitate, persoanele respective nici nu au auzit vreodată despre acel produs.
Cei care sunt induși în eroare cred că persoanele respective chiar recomandă acele produse și le cumpără. În cel mai bun caz, acestea nu au niciun efect. Pierderile sunt doar financiare. În alte cazuri, sănătatea este în pericol.
Escrocii au reinventat o înșelăciune veche. ”Puteam să jur că o văd pe ea în imagini”
Inteligența artificială generativă – care se referă la inteligența artificială care generează text, imagini și alte lucruri – s-a îmbunătățit dramatic în ultimii ani. A fost grozav pentru escrocii care încearcă să câștige bani în timpul sărbătorilor.
Luați în considerare cumpărăturile online. În unele cazuri, escrocii creează videoclipuri deepfake cu mărturii false de la „clienți” mulțumiți pentru a păcăli cumpărătorii nebănuiți. Victimele înșelătoriei pot întâlni aceste videoclipuri pe versiuni clonate de site-uri legitime, platforme de socializare, aplicații de mesagerie și forumuri.
Citește și: Atenție la „Coletul”, noua metodă de înșelăciune! Poliția explică procedeul folosit de infractori
Escrocii generează, de asemenea, voci clonate de AI ale influențelor din rețelele sociale care par să susțină produse contrafăcute și creează site-uri web de cumpărături convingătoare, dar frauduloase, populate cu fotografii și recenzii ale produselor generate de AI.
Escrocii au reinventat o înșelăciune veche. ”Puteam să jur că o văd pe ea în imagini” - Foto: Freepik.com (rol ilustrativ)
Unii escroci folosesc inteligența artificială pentru a uzurpa identitatea mărcilor legitime prin e-mailuri personalizate de phishing și interacțiuni false ale serviciului pentru clienți.
Deoarece conținutul generat de inteligență artificială poate părea remarcabil de autentic, a devenit mai greu pentru consumatori să distingă magazinele online legitime de operațiunile sofisticate de escrocherie.
Citește și: Nouă metodă de furt la bancomat: ”Atenție, tocmai mi-a înghițit cardul!”
Uneori sunt atât de bine puse la punct aceste montaje încât victimele pot să jure că în imagini sunt chiar persoanele care pretind că sunt.
Dar nu se oprește aici. „ Escrocherii în caz de urgență în familie ” exploatează vulnerabilitatea emoțională a oamenilor prin intermediul tehnologiei deepfake.
Escrocii folosesc inteligența artificială pentru a clona vocile membrilor familiei, în special ale copiilor, apoi efectuează apeluri care provoacă panică către rude, unde pretind că au probleme grave și au nevoie de ajutor financiar imediat.