„S-au făcut paşi importanţi în asocierea Consiliilor Judeţene Galaţi, Brăila, Ialomiţa şi Călăraşi pentru drumul transregio de la Galaţi-Brăila la Călăraşi şi face parte această asociere din ceea ce am anunţat că doresc să fac. Aici s-au făcut paşi importanţi şi se vor face în perioada următoare şi anume faptul că lucrări de acest tip plus lucrări pentru variantele ocolitoare vreau ca Ministerul Transporturilor şi anume CNAIR-ul să le descentralizeze, să le dea către autorităţile locale.
Explicaţia este simplă, am mai dat-o, o mai spun o dată: în acest moment CNAIR-ul are în gestiune foarte multe proiecte şi, din păcate, este sufocat de toate aceste proiecte şi atunci acest proces de descentralizare este unul pe care îl voi urmări şi îl vom face”, a declarat Sorin Grindeanu, marţi, într-o conferinţă de presă susţinută la Călăraşi.
Citește și: Evenimentele din Kazahstan au generat o luptă de interese între Rusia și China
Acesta a menţionat că „s-au făcut paşi importanţi” în aşa fel încât asocierea dintre cele patru judeţe să preia în gestiune ceea ce înseamnă drumul transregio.
„Tot așa se va întâmpla pe centura ocolitoare la Călărași, adică lucrurile sunt mai simple. La fel, vor merge lucrările către Municipiu, astfel încât să se deruleze, să poată fi urmărite mai bine. Una este să urmărească de aici lucrările cei care sunt direct interesați, alta să urmărească cei de la CNAIR.
Experienţa de până acum ne-a arătat că este necesar acest pas important şi că poate fi o soluşie pentru implementarea mai rapidă a unor proiecte.
Citește și: Ministrul Educației anunță cum pot beneficia de ajutor cei care au pierdut bursa de merit
Am discutat și cu domnul primar de la Oltenița. Acolo sunt două probleme majore, cea legată de varianta ocolitoare. Aici s-au făcut pași, în special legat de DN4 și de accesul de la Bucureși spre Oltenița. Din păcate, niciunul dintre aceste două proiecte nu este prins în Master Planul General de Transporturi, ceea ce înseamnă că nu este pe plan investițional, ceea ce înseamnă că trebuie găsite alte variante de finanțare pentru aceste proiecte”, a adăugat Sorin Grindeanu.
Ministrul Transporturilor a spus că a discutat cu constructorul pasajului de la Drajna, al cărui termen de finalizare este, conform contractului cu CNAIR, anul 2023, însă constructorul s-a angajat să îl termine înainte de termenul din contract, respectiv la finalul acestui an.