Cine era „Il capo di tutti capi” de la RAR București, care lăsa „bombe pe roți” în trafic

DE Vlad Alexandru | Actualizat: 30.06.2023 - 18:29
Cine era Directorul și „Il capo de tutti capi” din RAR București care lăsa „bombe pe roți” în trafic - Foto: Antena3.ro
Cine era Directorul și „Il capo de tutti capi” din RAR București care lăsa „bombe pe roți” în trafic - Foto: Antena3.ro

Ancheta ce privește inspecțiile de la RAR București scoate la iveală informații șocante. Anchetatorii au descoperit cum erau făcute inspecțiile ilegale și cum procedau cei care ”aruncau” pe șosele adevărate sicrie pe roți.

SHARE

Investigațiile în mega dosarul de la RAR București continuă și pe zi ce trece ies la iveală informații tot mai interesante. Suspecții nu erau angajați ai instituției, dar reușeau să facă programări pentru diverse mașini. 

Pentru a-i prinde pe infractori s-a folosit un investigator sub acoperire.

Peste 300 de mașini cu inspecția făcută ilegal au fost lăsate pe străzi.

Mafia de la RAR București. Cine era considerat ”directorul” sau  ”Il capo di tutti capi”

Conform unei informări, 

”În cursul nopții de 29/30.06.2023, Serviciul Rutier Ilfov a dispus reținerea pentru 24 de ore a numiților S.M., de 57 ani și D.N.V., de 36 de ani, ambii cercetați pentru săvârșirea infracțiunilor de complicitate la fals intelectual în formă continuată și uzurpare de calități oficiale.

În fapt, s-a reținut că suspecții, deși nu sunt și nu au fost în vreun moment angajați ai Registrului Auto Român -Reprezentanța Grivița, au folosit fără drept această calitate, îndeplinind, contra unor sume importante de bani, cu regularitate, acte ce țin de competența registrului (s-au prezentat în curtea și clădirea instituției precum niște angajați autentici, au programat expertizarea cu prioritate a sute de autovehicule, programările fiind efectuate de pe o zi pe alta sau chiar în aceeași zi, în condițiile în care clientul de rând era programat de către dispecerat și la câteva săptămâni distanță, au dat indicații paznicilor de la intrarea principală în sensul permiterii accesului unor autovehicule care nu erau înscrise pe listele cu programări (chiar și înainte de începerea programului de lucru), a solicitat inginerilor de linie ca anumite autovehicule să fie expertizate cu prioritate sau să fie declarate bun tehnic fără o verificare temeinică (de altfel, niciun autovehicul introdus prin intermediul lor în procesul de verificare tehnică nu a fost respins), au introdus personal autovehiculele în atelierele de mecanică ori au efectuat fotografii unor vehicule la domiciliul beneficiarilor, transmițându-le ulterior inginerilor în vederea întocmirii rapoartelor de activitate.

Citește și: Cum ajung mașinile defecte și poluante să circule pe străzile României. Percheziții la sediul RAR

De asemenea, S.M., supranumit și ”directorul în fapt al instituției” ori ”il capo di tutti capi”, își desfășoară activitatea în cadrul RAR Grivița de aprox. 31 ani, lăsând să se creadă în rândul tuturor angajaților că se bucură de protecție de la cel mai înalt nivel, având puterea de a schimba și numi directorii de drept ai instituției.

De altfel acestuia i-a fost pus la dispoziție un birou, astfel încât să poată controla îndeaproape activitatea inginerilor de linie, reproșându-le deseori acestora că nu trece niciun autovehicul testele RAR fără ca acesta să nu cunoască, a dezvoltat o relație de tip șef-subordonat cu inginerii de linie, fiind văzut zilnic discutând cu aceștia chiar în hala de lucru, de multe ori dând indicații clienților când să introducă autovehiculele în rampă).

În cauză s-a dispus și extinderea urmăririi penale față de P.A.M. (soțul directoarei RAR Grivița), de 48 ani, pentru săvârșirea infracțiunii de *delapidare, întrucât, acesta, în calitate de angajat al RAR-Departamentul Transport, a folosit unul dintre autovehiculele instituției în interes personal, respectiv pentru a transporta mai multe bunuri ridicate dintr-o anexă ce *aparținea suspectului S.M., la o locație de pe raza jud. Ilfov”, au transmis surse neoficiale pentru Newsweek.

Pentru a-i prinde pe infractori, anchetatorii le-au interceptat convorbirile telefonice și au supravegheat mai multe persoane. Un investigator sub acoperire a fost infiltrat în rețeaua mafiotă, dar anchetatorii s-au folosit și de un colaborator extern.

Cu o zi în urmă au fost făcute 7 percheziții domicilare, una fiind la sediul RAR Grivița, celelalte 6 vizând 2 persoane fizice (conducătorul în fapt al instituției și interfața lui), fiecare cu câte 3 locuințe;

”De altfel, cu ocazia perchezițiilor efectuate la sediul RAR Grivița, S.M. a fost identificat în atelierul de mecanică, iar D.N.V. a fost depistat în biroul uzitat de S.M.

- în perioada 2019-prezent, prin intermediul interfaței numitului S.M., au fost introduse în atelierul de mecanică și expertizate aprox. 300 de autovehicule;

- în perioada martie-iunie 2023, au fost introduse în curtea RAR, înainte de începerea programului de lucru, peste 60 de autovehicule”, au mai transmis surse Newsweek.

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te