Mario Iorgulescu, care a provocat un accident mortal în 2019, a scăpat de acuzaţia de omor astăzi, 11 octombrie.
La Curtea de Apel Bucureşti a avut loc primul termen în dosarul în care este judecat fiul lui Gino Iorgulescu, care, iniţial, fusese condamnat la 13 ani şi 8 luni de închisoare.
Apoi, Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie a decis anularea deciziei în vara lui 2024.
Astăzi, Curtea de Apel Bucureşti a decis să schimbe încadrarea din omor în ucidere din culpă, conform Libertatea.
Uciderea din culpă, în cazul unui accident rutier produs prin incălcarea regulilor de circulație, se pedepsește cu închisoarea de la 2 la 7 ani, în vreme ce, pentru omor, pedeapsa prevăzută de lege e între 10 și 20 de ani de închisoare.
Citește și: Mario Iorgulescu, urmărit internațional! E condamnat la închisoare. Ce a făcut în 2018?
Pe 9 octombrie, Curtea de Apel din Milano a respins, pentru a patra oară, extrădarea în România a lui Mario Iorgulescu.
Cum s-a petrecut accidentul?
În seara zilei de 8 septembrie 2019, Mario Iorgulescu participa la o petrecere dată de familia unei prietene în satul Gulia, comuna Tărtăşeşti, unde a consumat alcool. La un moment dat, află că fosta sa iubită, de care tocmai se despărţise, se afla într-un club din Parcul Herăstrău. Martorii povestesc că el s-a certat continuu la telefon cu fosta iubită, era nervos şi ţipa, însă i-a promis gazdei că nu se va urca la volan în starea în care se afla.
La terminarea petrecerii, în jurul orei 2,50, pe fondul unei crize de gelozie şi într-o stare de furie, având o alcoolemie de 1,96 g/l şi fiind sub influenţa cocainei, el s-a urcat în maşina sa, un Aston Martin model DBS, şi a plecat spre Capitală.
A intrat în Bucureşti prin Chitila, circulând cu viteze cuprinse între 140 km/h şi 164 km/h (momente surprinse de camerele video de pe traseu), în intersecţia dintre Şoseaua Chitilei şi strada Teodor Neagoe a pătruns pe culoarea roşie a semaforului cu viteza de 145 km/h, după care a accelerat până la 162 km/h în momentul în care a trecut de un alt vehicul care circula cu viteză redusă pe banda I. Ulterior, a urcat cu maşina pe un scuar, apăsând la maximum pedala de acceleraţie, a pătruns pe contrasens, unde a intrat în coliziune frontală, la viteza de 143 km/h, cu un autoturism condus de un bărbat, care a decedat pe loc.
Citește și: Strategia „Mario Iorgulescu” a lui Vlad Pascu pentru a ieși din închisoare: Vrea să dispară din țară
Un martor al accidentului a povestit în instanţă scene oribile de la locul coliziunii, şoferul din cealaltă maşină fiind găsit aruncat pe jos.
"Autoturismul (lui Iorgulescu, n.r.) a ajuns cu faţa spre Chitila, urcat pe bordură, aproape lipit de un stâlp, ca şi cum ar fi fost parcat lateral.
Celălalt autoturism era în flăcări în partea din faţă, la capota motor, unde avea distrugeri mari. Imediat după coliziune, martorul a oprit martorul, a sărit din maşină şi a mers cu gândul să îl scoată de acolo, dar când a mers spre maşină l-a văzut pe acesta pe iarbă, pe câmpul de lângă vehicul.
La câteva zile după accident, Mario Iorgulescu a fost transferat de către familie în Italia, cu un avion privat, şi internat într-o clinică.