"Cel mai mare proiect pentru cea mai mare problemă a Capitalei - acesta este trenul metropolitan, care va avea o contribuţie importantă la rezolvarea chestiunii traficului în Bucureşti. Pentru realizarea trenului metropolitan pe infrastructura existentă a CFR, am propus finanţarea prin PNRR a 9 proiecte complementare, 8 dintre ele dedicate modernizării celor 8 linii de cale ferată şi unul dedicat achiziţiei de trenuri. Lucrările de modernizare a căilor ferate includ reparaţii capitale ale şinelor, reabilitarea staţiilor existente şi construirea de noi staţii, modernizarea trecerilor la nivel, pasaje rutiere, electrificarea liniilor, iar în privinţa mijloacelor de transport avem în vedere achiziţia a 50 de trenuri electrice", a scris edilul general, pe Facebook.
În ce va consta proiectul de tren metropolitan
Potrivit acestuia, vor exista în final opt tronsoane de cale ferată modernă în jurul Capitalei:
- Gara Obor - Chiajna - Gara de Vest;
- Gara de Nord / Basarab - Gara de Vest - Progresul;
- Gara de Vest - Staţia Vasile Milea;
- Gara de Nord - Chitila - Scroviştea;
- Gara Obor - Brăneşti - Islaz;
- Gara de Nord - Chiajna - Grădinari;
- Gara de Nord - Mogoşoaia - Grădiştea;
- Gara de Nord - Săbăreni.
El a adăugat că valoarea totală a acestor nouă proiecte este de circa 530 de milioane de euro, iar pentru realizarea trenului metropolitan, PMB va colabora cu Ministerul Transporturilor, cu Consiliul Judeţean Ilfov şi cu primăriile mai multor localităţi învecinate Capitalei.
"E o investiţie de mare anvergură, care va avea un impact pozitiv atât asupra mobilităţii în Bucureşti şi Ilfov, cât şi asupra calităţii mediului", a conchis Nicuşor Dan, potrivit Agerpres.