O profesoară a plătit aproape 2.000 € ca să meargă în Cuba, în concediu. Nu a ajuns nici după 5 ani

DE Alin Crișan | 08.11.2023 - 21:14
O profesoară a plătit aproape 2.000 € ca să meargă în Cuba, în concediu. Nu a ajuns nici după 5 ani - Foto: Profimedia Images/ Imagine cu caracter ilustrativ
O profesoară a plătit aproape 2.000 € ca să meargă în Cuba, în concediu. Nu a ajuns nici după 5 ani - Foto: Profimedia Images/ Imagine cu caracter ilustrativ

O ieşeancă încearcă de ani buni să-şi recupereze banii plătiţi pentru un sejur de care nu a mai avut parte.

SHARE

O ieşeancă încearcă de ani buni să-şi recupereze banii plătiţi pentru un sejur de care nu a mai avut parte.

O profesoară a plătit aproape 2.000 € ca să meargă în Cuba, în concediu. Nu a ajuns nici după 5 ani

Falimentul Omnia Turism a dus la anularea excursiei, fără însă ca banii să-i fie returnaţi. Nici asigurătorul agenţiei care i-a vândut pachetul turistic nu a vrut să dea banii, invocând faptul că vina nu i-ar aparţine acesteia. De aproape cinci ani, cazul se află pe rolul instanţelor.

Medic de profesie, Cristina C. a plătit în martie 2017 suma de 1.941 euro pentru un sejur de 15 zile în Cuba şi Republica Dominicană, care urma să aibă loc în primăvara anului următor.

Pachetul turistic era oferit de tour operatorul bucureştean Omnia Turism şi intermediat de o agenţie, Bavaria Holiday Group SRL, cu care Cristina C. a încheiat contractul. În octombrie 2017 însă, Omnia Turism a dat faliment, iar administratorul acesteia s-a sinucis. 

În urma falimentului a rămas o pierdere de 7,4 milioane euro şi 8.300 de români păgubiţi, care cumpăraseră deja pachete turistice. Asigurarea încheiată de Omnia Turism avea o valoare de doar 50.000 euro, mult inferioară sumei necesare pentru rambursarea vacanţelor plătite în avans.

Falimentul Omnia Turism a afectat grav şi agenţiile mai mici, care revindeau pachetele turistice ale gigantului bucureştean. Imediat după falimentul Omnia Turism, Cristina C. a fost anunţată de Bavaria Holiday că au apărut „probleme grave” şi că se află în căutarea unor soluţii pentru a oferi alte pachete turistice în locul celor contractate.

Rezultatul acestor demersuri a întârziat, iar insistenţele doctoriţei nu au primit niciun răspuns. Nici asigurătorul agenţiei ieşene, Omniasig SA, nu s-a arătat mai cooperant. Banii plătiţi deja au rămas pierduţi.

În această situaţie, Cristina C. s-a adresat instanţei, cerând agenţiei turistice de la care îşi cumpărase vacanţa, dar şi asigurătorului acesteia, rambursarea banilor. În replică, asigurătorul a cerut suspendarea cauzei până la soluţionarea dosarului falimentului Omnia Turism.

Acesta se află şi la această dată pe rolul Tribunalului Bucureşti, următorul termen de judecată fiind stabilit pentru data de 13 iunie 2024.

În faţa instanţei, reprezentanţii Omniasig SA au precizat că poliţa încheiată cu Bavaria Holiday Group SRL se poate activa doar la împlinirea a două condiţii: agenţia să fie răspunzătoare de prejudiciul suferit de turist, iar neplata pachetului turistic să se datoreze incapacităţii de plată a agenţiei, respectiv în cazul insolvenţei şi falimentului.

Între timp, şi agenţia ieşeană dăduse faliment, afectată de prăbuşirea Omnia Turism, dar asigurătorul aprecia că agenţia nu se făcea vinovată cu nimic. Fusese un simplu intermediar între turist şi agenţia tour operatoare. Banii plătiţi de Cristina C. plecaseră mai departe, spre Omnia Turism, deci trebuiau căutaţi în dosarul judecat la Bucureşti.

Citește mai multe pe Ziarul de Iași

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te