Omul de încredere al lui Dăncilă, responsabil de lipsa autostrăzilor

DE Petre Bădică | Actualizat: 05.07.2019 - 07:34

Costin Mihalache a gestionat construcția de autostrăzi, la care România se află pe ultimul loc în Uniunea Europeană. Apoi a fost promovat șeful cancelariei premierului.

SHARE

Costin Mihalache a fost președintele Consiliului de Administraţie al Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) începând cu luna mai a anului 2018. A mai ocupat această poziție între 2013 și 2016, când compania funcționa sub altă denumire.

CNAIR se ocupă cu marile proiecte de infrastructură. România se află pe ultimul loc în UE în materie de autostrăzi, cu 805 kilometri de autostradă. Ungaria are un număr dublu de kilometri de autostradă. În anii de guvernare ai PSD (din 2012), nu s-a deschis niciun nou șantier de infrastructură mare.

În 2017, nu s-a inaugurat niciun kilometru de autostradă. În 2018, CNAIR și-a asumat să termine peste 100 de kilometri de autostradă, dar a realizat mai puțin de jumătate. Este exact perioada în care Mihalache a fost președintele Consiliului de Administrație al Companiei de Autostrăzi și Drumuri (al doilea mandat).

După atâtea nerealizări, persoana care gestionează construcția de autostrăzi din poziția de președinte al Consiliului de Adminsitrație al CNAIR a fost promovată șef al Cancelariei premierului Viorica Dăncilă.

Legături strânse cu China

Costin Mihalache are puternice legături în Est. Absolvent al Facultății de Drept din cadrul Academiei de Poliţie din Bucureşti, Mihalache a lucrat în cadrul Ministerului Apărării, pe postul de consilier relaţii externe şi protocol, ulterior fiind consul al României la Beijing.

În anul 2011, a devenit membru în Consiliul de conducere al Casei Româno-Chineze. Între 2012 și 2013, a fost consilier al UGIR, pentru relaţia cu China.

În ianuarie 2013, a fost numit consilier de stat la Cancelaria primului ministru, iar în august 2013 a devenit preşedinte al Consiliului de Administraţiei al CNADNR.

În 2014 a revenit la Cancelaria primului ministru. A fost Coordonator - Comitetul interministerial pentru monitorizarea îndeplinirii angajamentelor asumate de România în relația cu RP Chineză. După 2015, a fost consilier în cadrul CFR.

Unde s-au dus autostrăzile

Deși nu a fost eficient în materie de autostrăzi, guvernul PSD a plimbat problema prin diverse structuri. În guvernul USL, a fost creată poziția de Ministru delegat pentru Proiecte de Infrastructură de Interes Naţional şi Investiţii Străine, deținută de Dan Șova, fără realizări.

În 2016, guvernul a adoptat o ordonanţă de urgenţă prin care reorganizează CNADNR şi înfiinţează Compania Naţională de Investiţii Rutiere, o companie distinctă pentru gestionarea infrastructurii rutiere. Comisia de Prognoză a primit, în 2018, prin ordonanţă de urgență, misiunea de a coordona toate marile proiecte de parteneriat public-privat.

Autostrada Ploiești – Brașov a fost anunțată prin PPP. Dăncilă a anunțat, zilele trecute, că „legat de autostrăzi, voi face un departament pentru infrastructură, investiţii, în subordinea premierului, pentru că fiecare a venit cu promisiuni, nu pot să îmi asum până nu facem acest departament“.

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te