11 firme, din țări precum Turcia, Macedonia, Ungaria, Polonia, Spania și România, se bat pe proiectul „Autostrăzii camionagiilor”. A fost schițată încă din anii 1970, de pe vremea lui Ceaușescu, dar nu a prioritizat-o nimeni, deși e vitală pentru traversarea Est-Vest a țării.
Șoferii pot „zbura” pe autostradă de la Buzău la Focșani, începând din 20 decembrie 2024. Ultimul lot aflat în lucru este dat în trafic, chiar dacă mai sunt o serie de lucrări de efectuat, iar 25 km de asfalt au fost turnați în grabă, pe vreme neprielnică.
În 2024, România încă nu știe clar ce ape are și punctele critice ale infrastructurii hidro. Se vorbește de mulți ani de un cadastru al apelor din țară, dar nu s-a mișcat nimic. Acum, în baza unui proiect prin PNRR, cel puţin 70% din lungimea cursurilor vor fi „măsurate”.
Trenul este din nou la modă în Europa, iar infrastructura de viteză, în dezvoltare. Primul tren de mare viteză Paris - Berlin a fost lansat pe 16 decembrie și face 1.100 km în 8 ore. În România, însă, trenul București – Timișoara parcurge cei 530 km în 12 ore, la un preț similar.
Un nou nod rutier va fi construit pe Autostrada București, în Pantelimon. Ministerul Transporturilor a anunțat că a aprobat proiectul. Inițial, n-a fost în plan legătura A0 București Nord – DN 3.