Pașapoartele electronice vor putea fi trimise la orice adresă din țară. Ce a decis Guvernul?

DE Catinca Doboș | Actualizat: 13.05.2024 - 14:00
Pașapoartele electronice vor putea fi trimise la orice adresă din țară. Ce a decis Guvernul? - Foto: Profimediaimages.ro (Imagine cu caracter ilustrativ)
Pașapoartele electronice vor putea fi trimise la orice adresă din țară. Ce a decis Guvernul? - Foto: Profimediaimages.ro (Imagine cu caracter ilustrativ)

Pașapoartele electronice vor putea fi trimise la orice adresă din țară. Ce hotărâre a luat Guvernul?

SHARE

Pașaportul simplu electronic putea fi expediat prin curier și până acum, dar doar la domiciliul/reședința titularului sau la o adresă din străinătate. 

Guvernul a decis că pașapoartele electronice vor putea fi trimise de acum la orice adresă din țară, indicată de titular, informează avocatnet.ro.

Titularul trebuie să plătească, însă, taxa de livrare.

Citește și: De ce trebuie să vă grăbiți dacă vreți eliberarea unui permis auto, pașaport sau buletin?

Această decizie va fi valabilă după ce Serviciile Publice Comunitare de Pașapoarte din România vor avea condițiile necesare trimiterii documentelor în țară.

Însă, de la 1 ianuarie 2025, toate Serviciile Publice Comunitare de Pașapoarte vor fi obligate să respecte această măsură.

Pașapoartele electronice vor putea fi trimise la orice adresă din țară. Ce a decis Guvernul?

Conform hotărârii de Guvern 444/2024, în funcție de opțiunea exprimată, pașaportul simplu electronic poate fi expediat, prin servicii de curierat:

„a) pe teritoriul României, la domiciliul sau la reședința titularului/persoanei care a formulat cererea ori la o altă adresă din țară indicată de acesta/aceasta;

b) la adresa din străinătate indicată de titular/persoana care a formulat cererea, cu suportarea de către acesta/aceasta a cheltuielilor de expediție.

Citește și: Cine sunt românii care pot primi ”pașaport gratuit” într-o țară din America? Ce facilități vor avea?

Expedierea pașaportului simplu electronic, prin servicii de curierat, la orice adresă de pe teritoriul României indicată de titular/persoana care a formulat cererea, alta decât cea de domiciliu/reședință, se operaționalizează de la data asigurării condițiilor tehnice necesare, dar nu mai târziu de data de 1 ianuarie 2025”, conform deciziei Guvernului.

Citește și: Ce documente trebuie să ai și în ce condiții poți ieși cu un minor din țară?

De asemenea, aceeași hotărâre a stabilit că însoțitorul unui minor nu mai trebuie să prezinte cazierul judiciar la ieșirea din țară. Documentul poate fi verificat online de către autorități.

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te